شناسهٔ خبر: 33026662 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تردد دشوار و زيانبار خودروها در معابر آسيب ديده کرج

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - کرج - ايرنا - خرابي آسفالت و وجود چاله هاي فراوان در معابر اصلي و فرعي کلانشهر کرج اين روزها از دغدغه هاي شهروندان به شمار مي رودکه اگر چه گراني و کميابي قير علت اصلي آن بيان مي شود اما بنا به گفته کارشناسان بخشي از آن را بايد پاي کم کاري مديريت شهري نوشت.

به گزارش ايرنا،با اينکه طرح توسعه معابر به ويژه احداث تقاطع هاي زيرگذر و روگذر در اين سال ها به عنوان پروژه هاي زمان بر و پرهزينه در کرج مطرح است و اقدامات اجرايي مويد فعاليت هاي عمراني مي باشد اما آنطور که مردم مي گويند در بحث کيفيت آسفالت و بهسازي معابر، فاصله کلانشهر از
وضعيت مناسب روز به روز بيشتر مي شود.
خرابي آسفالت اگر چه بخشي از آن مربوط به حفاري دستگاه هاي اجرايي مانند آبفا، مخابرات و شرکت گاز و... است اما در بسياري معابر بدون فعاليت اين دستگاه ها، سطح معابر دچار برآمدگي يا تخريب شده و نشان مي دهد که عمر روکش آسفالت معابر شهر پايان يافته است.
موضوع آسفالت و خرابي آن در معابر کرج علاوه بر شهروندان مورد تائيد نمايندگان مردم در شوراي شهر است هر چند که در ماه هاي اخير صحبت هايي از بهبود اوضاع در ميان است يا پروژه هاي محدود در گوشه و کنار کلانشهر اجرا مي شود.
نامناسب بودن وضعيت آسفالت معابر اصلي و فرعي در شرايط گراني و کمبود قطعه خودرو ، هزينه زيادي هم روي دست مردم مي گذارد ضمن آنکه فرار از چاله ها نيز گاهي با تصادف هاي زيانبار همراه است.
به عنوان مثال خيابان هاي منتهي به شهرک اوج کرج همه روزه شاهد تصادفاتي از جنس فرار از چاله ها بوده و رانندگان خسارت ديده در حالت عصبانيت با يکديگر به پرخاش مي پردازند ليکن 2 طرف با نگاه به چاله هاي موجود به فهم مشترک مي رسند.
آنطور که مسئولان شهري کرج مي گويند: کمبود و گراني قير از سال گذشته در کشور و البرز کليد خورده و مديريت شهري هم در پس کمبود درآمدها و صدها مشکل ديگر در پي چاره جويي براي دوخت و دوز خيابان هاي پاره و پوره شهر است.
به هرحال مناطق دهگانه کرج از جمله منطقه هشت در اين ماه ها به لحاظ تردد خودرويي دچار مشکل بوده و نمي توان به آسودگي از اين چاه ها فرار کرد هر چند که برخي معتقد هستند وجود چاله ها سبب کاهش سرعت خودروها مي شود اما برخي ديگر آن را عامل کندي حرکت و ترافيک سنگين مي دانند.
بنا به گفته شهروندان، خرابي آسفالت از شمالي ترين نقطه کرج يعني حسن آباد بالا تا جهانشهر شهر به خوبي آشکار است.
موضوع نامناسب بودن وضعيت آسفالت کلانشهر کرج بارها در نشست هاي اعضاي شوراي اين شهر مطرح شده و مديران شهري هم به بيان دلايل و علت ها پرداخته اند و اين امر نشان مي دهد که اين موضوع همچنان از دغدغه هاي اصلي شهر به شمار مي رود.
مهدي حاجي قاسمي رئيس کميسيون عمران شوراي اسلامي شهر کرج مي گويد: معابر کلانشهر کرج نياز به بهسازي و مرمت دارند و مديريت شهري بايد در اسرع وقت در اين زمينه اقدام کند.
وي افزود: توقع شورا بهبود وضعيت آسفالت معابر اصلي و فرعي کرج است زيرا آسفالت معابر کرج دچار آسيب جدي شده و وضعيت معابر مطلبوب نيست.
احد رسولي عضو ديگر شوراي شهر کرج، اتخاذ حرکت جهادي براي روکش آسفالت معابر کرج را ضروري دانست و گفت: 240 تن در ساعت آسفالت در کارخانه آسفالت کرج بايد توليد شود.
به گفته رحيم خستو سخنگوي شوراي اسلامي شهر کرج ، طرح آسفالت خيابان هاي اصلي و فرعي کرج نيز با تامين قير اجرايي شده و انتظار مي رود امسال بخش عمده اين معابر مناسب سازي شود.
اين عضو شوراي شهر کرج بيان داشت: شورا به عنوان پارلمان محلي و نماينده مردم درصدد است تا نيازهاي شهر را شناسايي و به مطالبات پاسخ داد.
** روزانه حدود 40 تن آسفالت در معابر کرج پخش مي شود
معاون فني و عمران شهرداري کرج در اين خصوص اعلام کرد که روزانه بين 20 تا 40 تن آسفالت در اختيار مناطق دهگانه شهرداري کرج براي لکه گيري معابرقرار مي گيرد.
عسکر نصيري گفت: چهار تيم مکانيزه در مناطق دهگانه شهرداري کرج فعال شده تا براي رفع خرابي آسفالت معابر اقدام کنند.
اين مسئول با بيان اينکه اکنون بحث آسفالت معابر با جديت دنبال مي شود، افزود: براساس اولويت بندي معابر اين کلانشهر ترميم، بهسازي و آسفالت خواهد شد .
نصيري خاطر نشان کرد: طي 2 ماه گذشته لکه گيري و آسفالت معابر کرج در بلوار بلال، خيابان طالقاني و شهيد بهشتي ، اردلان ها، خط چهار حصار، ورودي مهر ويلا ، باغستان و ميانجاده انجام شده است.
وي با گلايه از برخي دستگاه هاي خدمات رسان مانند آبفا، شرکت برق و مخابرات افزود: شهرداري به عنوان يک دستگاه خدمات رسان متحمل خسارات ناشي از حفاري ديگر دستگاه ها مي شود.
معاون فني و عمران شهرداري کرج اظهارداشت: اکنون قيمت هر تن قير چهار ميليون و 500 هزار ريال است که هزينه گزافي روي دست شهرداري گذاشته است.
وي در خصوص خرابي آسفالت برخي معابر فرعي خاطر نشان کرد: ساخت و سازها و حفاري ها توسط دستگاه هاي خدمات رسان مانند آب، برق، گاز و مخابرات از عوامل خرابي آسفالت کوچه ها و معابر فرعي به شمار مي رود.
وي ياد آور شد: با تدبير شهردار و اعضاي شوراي شهر کرج ، روزانه حدود 2 هزار تن آسفالت در کارخانه آسفالت کرج توليد مي شود که از نوع با کيفيت و مرغوب است.
معاون فني و عمران شهرداري کرج افزود: طول معابر اصلي و فرعي مناطق دهگانه کلانشهر کرج يک هزارو 100 کيلومتر است.
به هرحال بهبود کيفيت معابر براي تردد آسان مردم يکي از خواسته ها و مطالبات شهروندان بوده که انتظار مي رود مديريت شهري کرج به صورت جهادي در گام نخست معابر اصلي و سپس معابر فرعي را بهسازي کند.
کلانشهر کرج حدود 19 ميليون متر مربع معبر اصلي و فرعي دارد.
7410/ 6155
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما