شناسهٔ خبر: 33026621 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نتایج یک تحلیل؛ «هازارد» شبیه ترین بازیکن به «مسی»

تهران - ایرنا - براساس یافته های یک شرکت تحلیل داده های فوتبالی، «ادن هازارد» با ریتینگی برابر با 92.7 درصد تنها بازیکنی است که از لحاظ عملکرد بیشترین شباهت را به «لیونل مسی» دارد.

صاحب‌خبر -

«لیونل مسی» از لحاظ انسجام و عدم نوسان بی رقیب است؛ مرد آرژانتینی یک فصل حیرت انگیز دیگر را به همراه آبی اناری ها سپری کرد با این وجود، آمار نشان می دهد که در لیگ برتر جزیره فوق ستاره ای با عملکردی مشابه مسی وجود دارد.
براساس گزارش تارنمای اسپورت اسپانیا «ادن هازارد» هافبک بلژیکی چلسی شبیه ترین راندمان را به مسی دارد و با توجه به تاثیرگذاری وی در فصل جاری برای آبی های لندن این مدعا تقریبا بارو پذیر است.
شرکت تحلیل داده های ورزشی «دریب لب» مسئولیت استخراج اعداد و ارقام را برای مقایسه این 2 ستاره بر عهده داشت و آخرین تحلیل این شرکت حاکی از آن است که هازارد از لحاظ ریتینگ یا رتبه بندی شباهتی برابر با 92.7 درصد با جادوگر آرژانتینی دارد.
در مجموع، 12 پارامتر شامل حضور در بازی، گل زده به ازای ضربات زده شده، تعداد گل های مورد انتظار به ازای هر بازی، شوت، دفعات لمس توپ در محوطه جریمه حریف، تعداد پاس های گل مورد انتظار به ازای هر بازی، پاس های کلیدی، دفعات از دست دادن توپ، پرسینگ و شوت های به مقصد رسیده، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
بررسی تمام موارد مذکور منجر به این نتیجه گیری شد که عملکرد و بازی هازارد 92.7 درصد به مسی شباهت دارد؛ مرد بلژیکی در حالی شبیه ترین فرد به مسی لقب گرفت که «کیلین امباپه» ستاره پاری سن ژرمن با اختلافی جزئی و ریتینگ 91.3 درصد در رتبه دوم و «سرخیو آگوئرو» مرد آرژانیتی منچسترسیتی با 91.1 درصد در جایگاه سوم قرار گرفت.
انتظار می رود ستاره بلژیکی چلسی تابستان سال جاری به رئال مادرید ملحق شده و به شخصه وارد نبرد با مسی شود.
ورزشی**3991**2024

نظر شما