شناسهٔ خبر: 33025749 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

طرح بسته‌های اهدایی رمضان برای کودکان در مساجد بریتانیا به اجرا گذاشته شد

حوزه/ در طرح توزیع بسته های اهدایی میان کودکان در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد بریتانیا بسته هایی شامل کتاب های کودکان، لوازم التحریر، اسنک، یک جلد قرآن کریم و یک کتاب آشپزی رمضان به کودکان داده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» مساجد بریتانیا در ماه رمضان بسته های اهدایی به منظور ایجاد وحدت میان کودکان توزیع می کنند. این بسته ها که شامل کتاب های کودکان، لوازم التحریر، اسنک برای خوردن در پایان هر روزه در ایام رمضان، یک جلد قرآن کریم و یک کتاب آشپزی رمضان می باشند به منظور فراهم سازی وحدت و همدلی میان مسلمانان و غیرمسلمانان به کودکان داده می شوند.

کامران حسین مدیر عمومی مسجد گرین لین و مرکز اجتماعی بیرمنگام در این باره به خبرنگاران گفت: بیش از 100 بسته به شوراهای بیرمنگام و سندول در میدلندز به منظور اهدا به خانواده هایی که در آنجا سکونت دارند، تحویل داده شده است.

گفته می شود مسجد با سازمانی با نام «مای فاستر فامیلی» در این طرح مشارکت کرده تا آگاهی جامعه اسلامی را نیز در رابطه با «سرپرستی از کودکان یتیم» افزایش دهد.

حسین در ادامه سخنانش افزود: یکی از اهداف ما برای اهدای این بسته ها، افزایش آگاهی رسانی و رابطه میان سرپرستان غیرمسلمان و کودکان تحت سرپرستی آنان با مساجد محلی برای حمایت از هر گونه نیاز دینی است. مسجد ما امیدوار است بتواند آگاهی دینی در رابطه با سرپرستی از کودکان یتیم را در میان جامعه اسلامی بریتانیا افزایش دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به عنوان یک جامعه مسلمانان تعداد بسیار کمی از سرپرستان کودکان یتیم را تشکیل می دهند و کمتر کسی به آن توجه دارد. بنابراین این سازمان ایجاد شده تا درک بیشتری درباره امر سرپرستی از کودکان یتیم و در در نتیجه تشویق خانواده های مسلمان برای سرپرستی این کودکان ایجاد کند.

گفته می شود شهر بیرمنگام دومین شهر پرجمعیت در بریتانیا با جمعیتی بیش از 4.3 میلیون نفر است.

 

نظر شما