شناسهٔ خبر: 33024012 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت‌الاسلام حجتی‌کرمانی در بزرگداشت علامه امینی:

«الغدیر»؛ منادی وحدت/آرزوی بزرگ علامه امینی در پایان عمر

یک نویسنده اندیشه اسلامی با بیان اینکه علامه امینی مانند حضرت امیر(ع) و حضرت زهرا(س) پرچمدار وحدت است، گفت: در تمام کتاب «الغدیر» هیچ توهین و جسارتی نسبت به اهل سنت صورت نگرفته، چراکه توهین و اعمال تفرقه‌‌افکنانه حرام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، آیین بزرگداشت «علامه عبدالحسین امینی» صاحب اثر گرانسنگ «الغدیر» عصر روز گذشته (دوشنبه، ۳۰ اردیبهشت) در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «محمدجواد حجتی کرمانی» در این آیین طی سخنانی بیان کرد: علامه امینی(ره) عاشق شخصیت بزرگی همچون امیرالمومنین امام علی (ع) بود و تمام شرف و بزرگی علامه به این است که آیینه ای در برابر مولا است.

 

این نویسنده و پژوهشگر اندیشه اسلامی ادامه داد: علامه توانست بعد از قرن ها با اتکاء به تمام منابع نوشته شده پیرامون واقعه غدیر و همچنین مسافرت های متعدد و مصاحبه های فراوان اثری را منتشر کند که شاید نیازمند تلاش عده بسیاری از اصحاب دایره المعارف بود اما وی شخصاً آن را بخاطر عشق و ارادت فراوان به امام علی (ع) انجام داد.

 

حجتی کرمانی با اشاره به خاطرات برادرش که با علامه در ارتباط بود، تصریح کرد : برادرم می‌گفت فردی در نجف به دنبال علامه می گشت که گفتند به حرم حضرت علی (ع) برو و ببین کدام فرد با صدای بلند در حال گریه کردن است، او علامه امینی است.

 

این نویسنده و پژوهشگر اندیشه اسلامی ادامه داد: علامه امینی می گفت با وجود آن که کتاب الغدیر را نوشته‌ام دلم می خواست آخر عمری به حرم امام علی (ع) بروم و یک دل سیر گریه و زاری کنم و این هنوز مانند عقده بر دلم مانده است این در حالی بود که ایشان گریه های بسیاری بر اثر عشق در حرم مطهر علوی انجام می داد.

 

وی گفت: یکی از خصوصیات کتاب الغدیر آن است که فصل بندی ندارد و علامه هر طور که علاقه داشته، مطالب و مقاله های موجود در آن را دسته بندی کرده است.

 

حجتی کرمانی در پایان با اشاره به اینکه علامه امینی مانند حضرت علی (ع) و حضرت زهرا سلام الله پرچمدار وحدت است و نه اختلاف، خاطرنشان کرد: در تمام کتاب الغدیر هیچ توهین و جسارتی نسبت به اهل سنت صورت نگرفته است زیرا توهین و انجام کارهای تفرقه افکنانه حرام است بنابراین باید از علامه امینی درس بگیریم و در برابر آن چه پیش آمده که بر خلاف نظر ما و نظر پیامبر (ص) است به توصیه خود پیامبر(ص)، صبر پیشه کنیم.

 

نظر شما