شناسهٔ خبر: 33022860 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

چمران: احتمال دارد ترامپ جنگ راه بیندازد/ استانی شدن انتخابات مجلس به نفع افراد دارای پول و قدرت است

ایرنا نوشت:نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلابی اسلامی (جمنا) گفت: نفس مذاکره برای ترامپ نوعی پیروزی است او با ژست و تبلیغ مذاکره می خواهد به زعم خود ایران را پای میز «محاکمه» بکشاند.

صاحب‌خبر -

«مهدی چمران» با بیان اینکه به نظر می رسد ترامپ برخلاف «مایک پمپئو» و «جان بولتون» طرفدار جنگ نیست، گفت: ترامپ تاجر مسلک و در پی منافع اقتصادی برای آمریکا است و حاضر نیست هزینه بی جایی بکند.

وی ادامه داد: احتمال دارد ترامپ برای دستیابی به برخی منافع، جنگ راه بیاندازد، در این شرایط مقاومت، ایستادگی و نگاه به درون و پیگیری نکردن خواسته های رئیس جمهوری آمریکا، ما را به موفقیت و پیروزی می رساند.

اهم اظهارات نایب رییس جمنا را بخوانید؛

*متاسفانه به نظر می رسد فشار از بیرون و همصدایی شمار اندکی در درون برای انجام مذاکره ای که هدفش مشخص نیست، وجود دارد. ایران با پیشینه ای چندهزارساله مملو از جنگ، پیروزی و شکست چرا باید بر سر قدرت و توان دفاعی خودش مذاکره کند؟ کدام فرد عاقل و غیرتمندی به دنبال چنین مذاکره ای است؟

*خرمشهر را فتح کرده بودیم اما رسانه های دنیا و در راس آن آمریکایی ها از عقب نشینی پیروزمندانه ارتش بعث سخن می گفتند. با بهره گیری از تجارب دفاع مقدس قطعا توان مقابله و ایستادگی با آمریکا را داریم.

* اگرچه آمریکا به لحاظ نظامی قدرتمند است اما حضورش در منطقه، این کشور را آسیب پذیر کرده است.

*{ درباره طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای استانی شدن انتخابات}؛ هدف از این طرح، لزوم نگاه ملی نمایندگان و پرهیز از بخشی نگری است. البته نگاه ملی نمایندگان به معنای بی توجهی به استان، شهر و روستا نیست. در اینکه این اصل چگونه و چه زمانی اجرا شود اختلاف وجود دارد. اگر چه به دلیل فراهم نبودن بسترهای لازم با این طرح موافق نیستم.

*با اجرای طرح استانی شدن انتخابات، هرکس که پول، قدرت و توان تبلیغی بیشتری دارد می تواند آرای مردم استان یا شهری را بدست بیاورد و نامزدهای دیگر به دلیل ضعف مالی و وابسته نبودن به جناح های سیاسی نمی توانند با آنها رقابت کنند که این اشکال باید برطرف شود.

2727

نظر شما