شناسهٔ خبر: 33019576 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تکرار سفرهاي دکتر روحاني به آذربايجان غربي با دغدغه توسعه

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- حجت الاسلام دکتر حسن روحاني که 28 آبان سال گذشته در جايگاه رييس جمهورري به آذربايجان غربي سفر کرده بود، عصر امروز/سه شنبه/ و تنها پس از گذشت 6 ماه بار ديگر در اين استان مرزي حضور مي يابد و چندين طرح توسعه آب و خاک مرزي از جمله سدهاي کرم آباد و سردشت را افتتاح مي کند.

به گزارش ايرنا اين سفر را مي توان در ادامه عنايت هاي دولت تدبير و اميد به اين استان مرزي مورد توجه قرار داد زيرا از يک سو با افتتاح طرح هاي مربوط به منابع آب و خاک در نقاط مرزي و محروم آذربايجان غربي به ارزش چهار هزار و 465 ميليارد تومان، فرصت هاي جديد شغلي براي مرزنشينان شمال و جنوب استان فراهم مي شود و از سوي ديگر وعده هاي رييس جمهوري مبني بر جبران عقب ماندگي ها، يکي پس از ديگري در سرزمين اقوام و اديان الهي به بار مي نشيند.
نجات درياچه اروميه، اتصال اروميه به شبکه ريلي، جبران عقب ماندگي هاي حوزه بهداشت و درمان، فرصت هاي دستيابي به منابع براي همه ساکنان استان به ويژه مرزنشينان و گازرساني به مناطق روستايي و سخت گذر اين استان کوهستاني از مهمترين وعده هاي رييس جمهوري به مردم آذربايجان غربي بود و اکنون بسياري از آنها تا حدود زيادي به بار نشسته است.
حجت الاسلام دکتر حسن روحاني با احتساب سفر امروز براي سومين بار در جايگاه رييس جمهوري به آذربايجان غربي سفر مي کند و نخستين سفر استاني خود را نيز به اين منطقه اختصاص داده بود تا توجه ويژه اش نسبت به ارتقاي شاخص هاي توسعه اين استان مرزي بيش از پيش مشخص شود.
ميزان اعتبارات اختصاصي از سوي دولت تدبير و اميد نيز گوياي توجه ويژه به اين استان مرزي است و به گفته استاندار آذربايجان غربي دولت دکتر روحاني تاکنون بيش از 15 هزار ميليارد تومان در آذربايجان غربي سرمايه گذاري کرده است.
«محمد مهدي شهرياري» اضافه کرد: 6 هزار ميليارد تومان آن مربوط به بخش آب و خاک و 4 هزار و 700 ميليارد تومان ديگر مربوط به ستاد احياي درياچه اروميه مي باشد.
وزير مسکن و شهرسازي در دولت اصلاحات نيز با اشاره به اينکه افتتاح طرح هاي آب و خاک نشانه خوش قولي رييس جمهوري نسبت به وعده هايش به مردم آذربايجان غربي است، گفت: آب و خاک دو سرمايه ارزشمند براي توسعه مناطق مرزي و محروم اين استان به شمار مي رود.
«علي عبدالعلي زاده» اظهار داشت: توسعه مناطق مرزي به ويژه آذربايجان غربي در دولت تدبير و اميد مورد توجه قرار گرفته و رييس جمهوري به بيشتر وعده هاي خود در اين استان جامه عمل پوشانده است.
وي به قرار گرفتن آذربايجان غربي در امتداد مرزهاي ايران با سه کشور همسايه شامل جمهوري آذربايجان، عراق و ترکيه اشاره کرد و افزود: توجه ويژه دولت نسبت به اين استان با توجه به ظرفيت ها و موقعيت جغرافيايي آن منطقي است.
نماينده اسبق مردم اروميه با ابراز اميدواري نسبت به بهره برداري از تمام طرح هاي نيمه تمام در آذربايجان غربي تا پايان دولت دوازدهم، اضافه کرد: وضعيت درياچه اروميه نيز در سايه اقدامات زيربنايي و افزايش بارندگي بهبود يافته است و بهره برداري از طرح هاي ستاد احيا، تراز اين پهنه آبي را در ماه ها و سال هاي آينده بيش از پيش افزايش خواهد داد.
عين الله شريف پور، رييس مجمع نمايندگان آذربايجان غربي نيز تکرار سفرهاي رييس جمهوري به آذربايجان غربي را نشانه ظرفيت هاي بالاي اين استان براي توسعه و توجه ويژه دکتر روحاني به رونق توليد و توزيع عادلانه امکانات عنوان کرد و گفت: رييس جمهوري به توسعه مناطق مرزي توجه ويژه دارد.
نماينده مردم مهاباد وعضو هيات رئيسه کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي نيز وضعيت درياچه اروميه و طرح هاي ستاد احيا را اولويت اصلي سفرهاي مکرر رييس جمهوري به آذربايجان غربي عنوان کرد.
جلال محمودزاده با اشاره به اينکه خشک شدن درياچه اروميه نه تنها آذربايجان غربي بلکه پنج استان ديگر را هم تهديد مي کند، بيان کرد: نجات اين درياچه براي دولت مهم بوده و تاکنون براي احياي آن اقدامات قابل توجهي انجام داده و تکرار سفرها هم بيشتر در همين راستاست.
وي به نتايج حضور رييس جمهوري و ساير مسوولان در استان اشاره کرد و افزود: سفر رييس جمهوري به استان به روند پيشرفت پروژه هاي در دست اجرا سرعت مي بخشد و زمينه تامين اعتبار و تقويت زيرساخت ها را نيز فراهم مي کند.
به گزارش ايرنا دکتر روحاني در سخنراني سفر قبلي خود نيز گفته بود که «به مردم اين استان در سال 1392 قول هايي دادم که يکي از آنها احياي درياچه اروميه بود؛ من پاي قولم ايستاده ام هرچند در حد برنامه تنظيمي پيشرفت نکرده ايم اما همه مي دانيد اگر تلاش دولت هاي يازدهم و دوازدهم نبود، امروز در درياچه اروميه يک قطره آب نبود و تمام درياچه تبديل به يک نمک زار شده بود».
8135/3072
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما