شناسهٔ خبر: 33019521 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس حوزه هنری مطرح کرد

برگزاری ۳۰ دوره آموزشی با همکاری حزب الله لبنان

مومنی شریف با بیان این که از سال ۸۹ تعامل خوبی با حزب الله لبنان در حوزه ادبیات مقاومت داریم، گفت: در این سال ها چندین دوره های آموزشی در لبنان و ایران برگزار شده است.

صاحب‌خبر -

«محسن مومنی شریف» به بهانه رونمایی کتاب «منتصر» نوشته غیداء ماجد با ترجمه یوسف سرشار که در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد در پاسخ به این سوال که حوزه هنری چه تعاملاتی با ناشران لبنانی برقرار کرده است به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، گفت: خوشبختانه مدتهاست با ناشران لبنان در تعامل هستیم. به طور دقیق از سال 89 و 90 یک ارتباط خوب با بچه های حزب الله لبنان در حوزه آموزش داریم.

 

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی با بیان اینکه تاکنون 30 دوره آموزشی با همکاری بچه های حزب الله لبنان در زمینه ادبیات برگزار کردیم، اظهار داشت: گاهی آنها به ایران آمدند و ما در حوزه هنری در خدمت شان بودیم و گاهی هم اساتید ما لبنان رفتند . در حوزه های مختلف هنری این ارتباط بین ما و بچه های حزب الله لبنان وجود داشته است و دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: در حوزه ادبیات مقاومت اساتیدی مانند آقای محسن کاظمی و علیرضا کمری برای آموزش به لبنان تشریف بردند و در ایران هم از حضور اساتیدی مانند آقای سرهنگی استفاده شد. ما در این بخش شاهد انتشار دو کتاب از محصول این دوره ها هستیم که ان شالله در آینده بیشتر خواهد شد. خوشحالیم که خداوند توفیق داد که می توانیم تجربه خودمان را در دفاع مقدس به لبنان منتقل کنیم.

 

مومنی شریف در پاسخ به این سئوال که تا کنون چند کتاب ایرانی به زبان عربی ترجمه و منتشر شده است، عنوان کرد: از کتاب های انتشارات سوره مهر در حوزه های مختلف بیش از 40 کتاب در لبنان ترجمه و منتشر شده است. ان شالله امسال شاهد ترجمه و چاپ کتابهایی از زبان فارسی به عربی و ارایه آن به لبنان و همچنین ترجمه و انتشار کتابهایی از لبنان در ایران خواهیم بود.

 

رییس حوزه هنری در مورد تاثیر گذاری تعاملات فرهنگی ایران و لبنان تصریح کرد: ایران و لبنان دارای فرهنگ مشترک هستند . این اشتراکات به ویژه بعد از انقلاب اسلامی در حوزه دفاع مقدس خیلی دیده شد لذا باید تلاش کنیم که با تبادل فرهنگی با لبنان میراث گرانبهای دفاع مقدس حفظ شود.

 

گفتنی است، کتاب «منتصر» نوشته غیداء ماجد با ترجمه یوسف سرشار مشتمل بر ۳۰۲ صفحه در قطع رقعی به تازگی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است

 

 

 

نظر شما