شناسهٔ خبر: 33019375 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

شهنازی در گفتگو با آنا:

نداشتن بازی‌ تدارکاتی بر عملکرد تیم تأثیر می‌گذارد

پیشکسوت والیبال ایران گفت: بازیکنان تیم ملی والیبال از سال گذشته در تیم‌های مختلف حضور داشتند و بازی تدارکاتی قبل از لیگ ملت‌ها به هارمونی تیم کمک می‌کرد.

صاحب‌خبر -

ناصر شهنازی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال و حریفان ایران در هفته اول این مسابقات گفت: تیم ملی در هفته اول رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال با تیم‌های ایتالیا، چین و آلمان همگروه است. تیم آلمان در هفته اول یکی از حریفان قدرتمند ملی‌پوشان والیبال است و از این‌رو شاید این مسابقه کمی سخت و حساس باشد اما با توجه به شرایطی که ملی‌پوشان والیبال دارند، من فکر می‌کنم امسال لیگ ملت‌ها برخلاف سال‌های گذشته است و شرایط ایران بهتر است.

وی ادامه داد: البته سردرگمی در عدم انتخاب رئیس فدراسیون والیبال باعث شد تا برگزاری بازی‌های تدارکاتی با مشکل مواجه شود، ضمن اینکه خوش‌خبر به‌عنوان سرپرست تیم ملی خیلی دیر حکم گرفت و به همین خاطر نتوانست بازی‌های تدارکاتی مناسبی را برای تیم در نظر بگیرد. همچنین من فکر می‌کنم بحث هزینه‌های بازی‌های تدارکاتی هم باعث شد تا برگزاری بازی‌های تدارکاتی در اولویت قرار نگیرد. البته که از نظر من هر خرجی برای تیم ملی والیبال انجام شود، هزینه نیست بلکه به نوعی سرمایه‌گذاری است.

پیشکسوت والیبال ایران تأکید کرد: بازی‌های تدارکاتی امسال برای تیم ملی از اهمیت بالایی برخوردار بود چرا که ما تعداد زیادی لژیونر در تیم ملی داریم که سال گذشته در بهترین تیم‌ها بازی کرده‌اند. طبیعی است که این نفرات ذهنیت‌شان تغییر کرده و به خودباوری رسیدند و تفکر حرفه‌ای پیدا کرده‌اند. از طرف دیگر برخی بازیکنان جوان هم در ترکیب تیم حضور دارند که پخته شده‌اند. بنابراین از این نظر تیم ملی نسبت به سال‌های گذشته شرایط بهتری دارد، به‌خصوص اینکه برخی تیم‌ها و از جمله ایتالیا در هفته اول با بازیکنان شاخص خود به میدان نمی‌آیند، بنابراین ما می‌توانیم به راحتی در هفته اول مقابل سه حریف ایران پیروز میدان شویم.

شهنازی تأکید کرد: در هفته سوم و چهارم هم دو شهر ارومیه و اردبیل در ایران، میزبان حریفان خود هستند. این دو شهر هواداران بسیار زیادی دارند و همین موضوع خودش امتیاز خوبی برای ملی‌پوشان والیبال محسوب می‌شود. بنابراین من فکر می‌کنم با توجه به شرایط ایده‌آلی که تیم ملی در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر دارد، اگر سرمربی تیم بتواند از تمامی ظرفیت‌های بازیکنان استفاده کند، ما امسال در لیگ ملت‌ها نتیجه قابل قبولی خواهیم گرفت. بسیاری از تیم‌ها امسال با توجه به اینکه سال منتهی به المپیک است ترجیح می‌دهند که به بازیکنان جوان اعتماد کنند و شاید به همین خاطر است که در لیگ ملت‌ها با بازیکنان اصلی حاضر نمی‌شوند.

پیشکسوت والیبال با بیان اینکه شرایط تیم ملی خاص است، عنوان کرد: معمولاً همه تیم‌ها اهداف خودشان را از پیش تعیین می‌کنند اما در تیم ملی والیبال این اتفاق کمتر می‌افتد و اگر در یک مسابقه تیم نتیجه بگیرد، آن وقت می‌گویند از قبل این هدف را داشتیم و وقتی هم نتیجه نگیرد، می‌گویند هدف دیگری داشتیم. اما با تمام این شرایط من فکر می‌کنم ما در لیگ ملت‌های امسال خیلی خوب می‌توانیم از ظرفیت موجود والیبال استفاده کنیم.

شهنازی در پاسخ به این سؤال که نبود بازی‌های تدارکاتی چقدر روی عملکرد ملی‌پوشان تأثیر می‌گذارد، گفت: قطعاً بی‌تأثیر نیست. ما باید این نکته را در نظر بگیریم که بازیکنان تیم ملی هر کدام از سال گذشته در باشگاه‌های جداگانه بازی کرده‌اند و الان در کنار یکدیگر هارمونی تیمی ندارند. باید چند بازی تدارکاتی قبل از لیگ ملت‌ها برای آنها در نظر گرفته می‌شد تا دچار مشکل نشوند. گاهی وقت‌ها یک بازیکن در تمرینات خوب است اما همین که به میدان مسابقه می‌رسد نمی‌تواند آن کارایی لازم را داشته باشد، بنابراین نبود بازی‌های تدارکاتی در آستانه این مسابقه حساس می‌تواند تیم ملی را به چالش بکشاند.

پیشکسوت والیبال در پایان به عدم برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال اشاره کرد و گفت: قطعاً انتخابات باید قبل از پایان سال 97 برگزار می‌شد و الان زمان مناسبی برای سازوکار انتخابات نیست. تیم ملی در آستانه لیگ ملت‌ها به آرامش نیاز دارد و ممکن است هر نامزدی که برای صندلی ریاست فدراسیون والیبال ثبت‌نام می‌کند، دیدگاه‌های خود را بیان کند و آرامش تیم ملی را از بین ببرد، به همین خاطر من معتقدم بعد از لیگ ملت‌ها و یا حتی انتخابی المپیک بهترین زمان ممکن برای انتخابات فدراسیون والیبال است، ضمن اینکه در این مدت هم داوری در نهایت آرامش برنامه‌های از پیش تعیین شده را اجرا کرده است. البته که پست سرپرستی با ریاست فدراسیون خیلی متفاوت است. اما تا اینجا کار او توانسته شرایط را به خوبی پیش ببرد. امیدوارم که تیم ملی والیبال‌مان مانند گذشته بازی‌های خوبی ارائه کند تا مردم از آن لذت ببرند.

انتهای پیام/4051/4057/

نظر شما