شناسهٔ خبر: 33018673 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

چند راهکار طلایی (۵)؛

با دانش آموزی که حجاب اسلامی را رعایت نمی کند چگونه برخورد کنیم؟

حوزه/ اشتباه بزرگ همین است که با بحث های چالشی شروع کرده و به دیگران حمله کنید. حتی پیامبر (ص) هم سال هشتم هجرت شان بحث حجاب را مطرح کردند، توقع نداشته باشیم با یک تذکر ما کسی که مدتها با این شرایط زندگی کرده حالا حرف ما را گوش کرده و حجابش را تغییر دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir، مسئله حجاب در مدارس دخترانه از ماجراهایی است که تقریبا پایانی نداشته و هر روز در نقطه ای از مدرسه نقل بحث بچه ها است.

دکتر امیرحسین بانکی‌پور متخصص و نویسنده ای است که هم کتاب هایش رنگ و بوی بحث حجاب و حیا را دارد و هم مخاطبش در این کتاب ها جوانان و نوجوانان هستند. با او هم‌صحبت شدیم تا برای‌مان بگوید چگونه با حفظ ارتباط و دوستی با بچه‌ها هم مبلغ خوبی برای حجاب باشیم و هم دست‌مان در مباحث پر و پیمان باشد.

 

* اشتباه نکنید

 

سؤال: آیا در مسئله حجاب اگر با دانش آموزی روبرو شدیم که حدود حجاب اسلامی را رعایت نمی کند به او تذکر بدهیم؟

 

دقت کنید که هیچ وقت اولین ارتباطتان در این بحث ها نباشد. دختر متدین باید اول به ویژگی های اخلاقی شناخته شود، به اینکه چه قدر هوای بچه‌ها را دارد و چه قدر همه دوستش دارند. یعنی ابتدا پایگاهش را در قلب بچه ها تقویت کند با اخلاق و دلجویی نه اینکه وارد بحث بشود. اشتباه بزرگ همین است که با بحث های چالشی شروع کرده و به دیگران حمله کنید. حتی پیامبر (ص) هم سال هشتم هجرت شان بحث حجاب را مطرح کردند، توقع نداشته باشیم با یک تذکر ما کسی که مدتها با این شرایط زندگی کرده حالا حرف ما را گوش کرده و حجابش را تغییر دهد.

 

 

نظر شما