شناسهٔ خبر: 33018505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

استاندار فارس گفت:

دو میلیارد تومان هزینه بازسازی منازل تخریب شده در سعدی/ بازگشایی مسیر عبور سیلاب و تملک واحدهای اطراف مسیل در دستور کار قرار دارد

صاحب‌خبر -
به گزارش شیرازه ، استاندار فارس و جمعی از مدیران شهری شیراز در شامگاه دوشنبه سی ام اردیبهشت ماه از نحوه خدمات رسانی و بازسازی منازل تخریب شده در محله سیل زده سعدی بازدید کردند.

استاندار فارس در جمع خبرنگاران به بیان نکاتی درخصوص بازسازی این محله سیل زده پرداخت و گفت: ۲۰۷ واحد بازسازی شده، ۳۶ واحد در دست اقدام و ۷ واحد نیز در حال بازسازی است.

عنایت الله رحیمی با اظهار اینکه تاکنون بیش از دو میلیارد تومان هزینه بازسازی منازل تخریب شده در سیل شده است و حدود ۳۶۰ میلیون تومان دیگر برای ادامه این روند احتیاج داریم، اعلام کرد: کارهای دیگری درخصوص مسائل معیشتی مردم انجام شده است؛ علاوه بر تحویلِ اقلام مورد نیاز افراد سیل زده، لوازم خانگی در اختیارشان قرار داده شده و لوازم خانگی هایی که تخریب شده بود نیز توسط مردم، گروه های جهادی و اکیپ هایی در قالب گروه های مردم نهاد بودند تعمیر شد و خیرین هزینه های بالایی را در این خصوص متقبل شدند.

وی افزود: توزیع اقلام و لوازم اساسی منزل توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال انجام است؛ برخی این اقلام را دریافت کرده اند و ادامه این کالاها در حال تحویل به مردم است.

استاندار فارس درخصوص اینکه برای پیشگیری از وقوع اینگونه حوادث چه اقدامی صورت خواهد گرفت، بیان کرد: این سیل متاثر از فرادست است و مطالعات آبخیزداری در فرادست مجموعه سعدی (منتها علیه شمال و شمال شرقی) در حال انجام است که هم عملیات پخش سیلاب و هم حوضچه های آرامش و ترمیمی مسیلی که از این مسیر می گذرد و بازگشایی مسیر مسیل و تملک واحدهایی که در این مکان قرار دارند در دستور کار است.

رحیمی در ادامه گفت: همچنین قسمت های آبگیر در کنار مجموعه گود گل کنان پیش بینی شده که جابجایی صورت بگیرد که البته این موضوع با استحصال اراضی که در اطراف خود سعدی است امکان پذیر می باشد و برای این محله بهتر است که جابجایی در محدوده خود سعدی باشد.

وی اذعان داشت: ۴۵ واحد به صورت مستقیم تحت تاثیر خود سیل قرار گرفتند ولی این بافت، بافتِ ریزدانه ی نفوذناپذیر و بعضا ناپایدار است، این فاکتورها مشخصه های یک بافت غیررسمی و ناکارآمد است لذا با توجه به قانون بازآفرینی شهری قسمت های زیادی از اطراف آرامگاه سعدی و همچنین محله گودگل کنان و خیابان منشعب از گود به سمت آرامگاه سعدی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش شیرازه ، توزیع حواله های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این مراسم آغاز و از ۱۰ واحد بازسازی شده نیز رونمایی شد.

نظر شما