شناسهٔ خبر: 33018307 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

کنایه قطر به یاوه‌گویی‌های الجبیر

سخنگوی وزارت خارجه قطر تاکید کرد که سخنان وزیر مشاور دولت عربستان در امور خارجی، که اتهامات علیه دوحه را تکرار کرده است، ارزش پاسخ دادن ندارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

«لولو راشد الخاطر» سخنگوی رسمی وزارت خارجه قطر اظهار داشت، اتهام‌های «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت عربستان در امور خارجه علیه قطر «مصرف رسانه‌ای دارد و تنها دلیلی برای تمسخر و تاسف است.»

در اولین واکنش قطر به اظهارات الجبیر که دوحه را به اهانت به کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس متهم کرده است، الخاطر گفت: «موضوع تعجب‌آور این است که او در عین حال که به قطر حمله کرد ولی دم از وحدت در میان کشورهای عربی و کشورهای حوزه خلیج‌فارس می‌زند.»

این سخنگو افزود: «به نظر می‌رسد آقای الجبیر فراموش کرده است و یا خود را به فراموشی می‌زند که سیاست‌هایی که از دو سال پیش چهار کشور محاصره کننده قطر در پیش گرفته‌اند عامل اصلی شکاف در اقدام مشترک عربی و شورای همکاری خلیج‌فارس بوده است. این چهار کشور نه تنها به قطر بلکه به چند کشور عربی دیگر نیز فشار وارد کردند. پس بار دیگر باید بگوییم چگونه می‌توان این مواضع متضاد را در یک جا جمع کرد.»

الخاطر گفت: «اظهارات الجبیر ارزش پاسخ دادن ندارد.»

طبق این گزارش، عادل الجبیر روز شنبه طی کنفرانس مطبوعاتی در مقر وزارت خارجه سعودی در ریاض، بار دیگر به دولت قطر حمله کرد و آن را حامی تروریسم و افراط‌گرایی دانست.

این دیپلمات ارشد سعودی گفت: «قطر یکی از کشورهای شورای همکاری است، اما به کشورهای این شورا خدشه وارد کرده است.»

 

نظر شما