شناسهٔ خبر: 33018306 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی به میزان خبر داد

حصول سازش در یک فقره پرونده قتل عمد در خراسان شمالی

خبرگزاری میزان- معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در امور شورا‌های حل اختلاف از حصول سازش در یک فقره پرونده قتل عمد در شهرستان بجنورد خبر داد.

صاحب‌خبر -

حصول سازش در یک فقره پرونده قتل عمد در خراسان شمالیحجت الاسلام والمسلمین محمدحسن امانی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در امور شورا‌های حل اختلاف در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، از حصول سازش در یک فقره پرونده قتل عمدی در شهرستان بجنورد خبر داد.

وی گفت: در نتیجه تلاش‌های به عمل آمده از شوی شورای حل اختلاف ویژه زندان، یک فقره پرونده قتل عمدی در شهرستان بجنورد به سازش و مصالحه انجامید.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی بیان داشت: مقتول یک مأمور وظیفه شناس محیط زیست بوده که در نتیجه تیراندازی از سوی یکی از عوامل شکار غیرمجاز (محکوم علیه پرونده) جان خود را از دست داده بود.

حجت الاسلام والمسلمین امانی خاطرنشان کرد: علیرغم ماهیت موضوع قتل و ابعاد مختلف وقوع این حادثه ناگوار و تالم و تاثر خاطر و غم و اندوه فراوان اولیاء دم، بار دیگر اراده عفو و بخشودگی خانواده مقتول در گذشت تجلی و تبلور یافت و این گذشت باعث گردید تا آنان با قبول پیشنهاد مصالحه شورای حل اختلاف، از حقوق قانونی خویش اغماض و چشم پوشی کنند.

وی افزود: با این کار باقیات الصالحاتی در دنیا و عقبی به یادگار بگذارند و علاوه بر این که برگ زرینی در کارنامه اعمال خود به ثبت رساندند، موجبات آزادی و تخفیف مجازات محکوم علیه محبوس را نیز فراهم کرده و فرصت دیگری برای خود سازی و اصلاح رفتار و کردار در پیش روی او و خانواده‌اش قرار دادند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن امانی با اشاره به جایگاه ممتاز شورا‌های حل اختلاف خراسان شمالی از حیث اشاعه فرهنگ صلح و سازش در استان و نیز ارتقاء و بهبودی شاخص‌های سنجش و ارزیابی عملکرد شورا‌های حل اختلاف ازاین نقطه نظر تصریح کرد: شورا‌های حل اختلاف خراسان شمالی هر ساله تعدادی از پرونده‌های مهم از جمله موارد قتل عمدی را به مصالحه ختم می‌کنند و این عملکرد، شایسته قدردانی است.

انتهای پیام/

نظر شما