شناسهٔ خبر: 33018223 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

جهانگیری: موزه ورزش زمینه مناسبی برای شناخت قهرمانان ایران فراهم می‌کند

معاون اول رئیس جمهوری گفت: با تاسیس موزه ورزش از قهرمانانی که برای این کشور افتخارآفرینی کرده‌اند، تقدیر می‌شود و زمینه بهتری برای شناخت قهرمانان ما که برای جوانان ما می‌توانند اسوه‌های خوبی باشند، فراهم می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری در حاشیه مراسم افتتاح موزه ملی ورزش در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت ساخت موزه‌ای برای ورزشگاه ایران، تصریح کرد: پیش از این موزه‌های مختلفی در بخش‌ها و شهرهای مختلف کشور درست شده تا از اشیایی که گویای تمدن و فرهنگ ایران در آن منطقه نگهداری کند اما یکی از بخش‌هایی که تا امروز در این عرصه جایش خالی مانده، بخش ورزش بود که امروز با تلاش‌های انجام‌شده، موزه‌اش هم راه‌اندازی شد.

وی افزود: شروع کار این موزه شرایط را فراهم می‌کند که هر کس آثاری از ورزش ایران در قرن‌های گذشته دارد بیاورد تا در یک جا نگهداری شود و همه مردم بتوانند برای بازدید از آن در این موزه حاضر شوند.

جهانگیری با بیان اینکه راه‌اندازی این موزه کار بزرگی بود، خاطرنشان کرد: ظرفیت ورزشی ایران و اشیایی که در آن ایام برای ورزش از آن استفاده می‌کردند بسیار زیاد است و ما باید با کمک سازمان میراث فرهنگی آنچه از گذشته در زمینه ورزش این کشور به جا مانده، به این موزه بیاوریم.

وی در پایان با اشاره به تاثیرات راه‌اندازی این موزه تاکید کرد: تاثیر اولیه این است که از قهرمانانی که برای این کشور افتخارآفرینی کرده‌اند، تقدیر می‌شود و همچنین زمینه بهتری برای شناخت قهرمانان ما که می‌توانند برای جوانان ما اسوه‌های خوبی باشند، فراهم می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما