شناسهٔ خبر: 33018156 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

دیدار گفت‌وگوی سعد الحریری و هیات حماس

نخست وزیر لبنان عصر دوشنبه با یک هیات از اعضای دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان دیدار و گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

العالم-لبنان

خبرگزاری ملی لبنان (NNA) با اعلام این خبر افزود که در این دیدار عزت الرشق و اسامه حمدان از اعضای دفتر سیاسی حماس، علی برکه و احمد عبدالهادی نماینده سابق و کنونی حماس در لبنان و حسن منیمنه رئیس کمیته گفت و گوی لبنانی- فلسطینی حضور داشتند.

الرشق در پایان این دیدار اعلام کرد که ما همیشه مشتاق دیدار با مقام های لبنانی برای گفت و گو و تبادل نظر درباره مسائل فلسطین و مشورت در امور مختلف بویژه در شرایطی کنونی و دشوار منطقه هستیم.

عضو دفتر سیاسی حماس افزود، گفت و گو درباره آخرین وضعیت بین مقاومت و رژیم صهیونیستی و اعمال معادلات جدید و ایجاد تعادل در عرصه اختلاف میان مقاومت و دشمن صهیونیست از جمله محورهای دیدار با حریری بود.

الرشق با اشاره به این که رایزنی در ارتباط با معامله قرن از دیگر محورهای این دیدار بود، افزود، ما همواره به دنبال متحد کردن مواضع گروه های فلسطینی برای رد این معامله هستیم .

وی خاطر نشان کرد که ما نمی توانیم با قبول برخی راه حل ها موجب از بین رفتن حقوق مردم فلسطین باشیم حتی اگر در پشت آنها حمایت آمریکا و دیگران وجود داشته باشد.

این مقام حماس گفت و گو درباره اوضاع در اردوگاه المیه میه و مقابله با هرج و مرج و سلاح های موجود در آن را از دیگر محورهای دیدار با نخست وزیر لبنان ذکر کرد.

ساکنان این اردوگاه آوارگان فلسطینی در شهر صیدا هفته گذشته شاهد درگیری بین گروه های تندرو مستقر در آن بود که موجب کشته و یا زخمی شدن شماری از طرف های درگیر شد.

عضو دفتر سیاسی حماس در همین حال مساله مربوط به پناهندگان فلسطینی و بازگشت آنان به میهن خود به عنوان یک مسئله مهم سیاسی اعلام کرد.

الرشق تبادل نظر درباره کمیته گفت و گو بین فلسطین و لبنان را از محور دیگر دیدار با حریری خواند و افزود، قرار است جلسات این کمیته بزودی آغاز شود و از نظر ما موفقیت های این کمیته موجب وحدت بیشتر فلسطین می شود.

نظر شما