شناسهٔ خبر: 33018090 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

چشم سوئد دنبال بازداشت اسنودن

صاحب‌خبر -

مقامهای دادستانی سوئد درخواست صدور حکم بازداشت علیه جولیان آسانژ را داده‌اند. یک دادستان ارشد سوئد که رهبری تحقیقات مربوط به پرونده پیگرد قضایی «جولیان آسانژ» بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس در این کشور به اتهام تجاوز جنسی را بر عهده دارد، امروز دوشنبه درخواست صدور حکم بازداشت علیه‌ آسانژ را ثبت کرده است. به گزارش خبرگزاری رویترز، چنانچه مقامهای ارشد قضایی سوئد با صدور حکم بازداشت برای آسانژ موافقت کنند، این می‌تواند اولین گام در فرآیند استرداد آسانژ از انگلیس به سوئد باشد. در حال حاضر آسانژ به اتهام نقض شرایط وثیقه در انگلیس در حال گذراندن مجازات ۵۰ هفته حبس است.
سوئد اخیرا اقدام به بازگشایی پرونده پیگرد قضایی جولیان آسانژ به اتهام تجاوز جنسی که نخستین بار در سال ۲۰۱۰ ثبت شد، کرده است.
اوا-ماریا پرسون معاون دادستان کل سوئد امروز دوشنبه در بیانیه ای اظهار کرد: من از دادگاه سوئد تقاضا دارم حکم به بازداشت غیابی آسانژ به اتهام تجاوز جنسی دهد.
این در حالی است که وکیل آسانژ در سوئد اعلام کرد، قصد دارد به دادگاه اعلام کند که این دادگاه حق بررسی درخواست دادستانی را تا زمانی که او با موکلش رایزنی نکرده و پی به تصمیم و تمایل او در خصوص مخالفت با این حکم بازداشت نبرد، ندارد و از آنجا که آسانژ در انگلیس زندانی است، تا کنون امکانی برای این که حتی با او تلفنی صحبت کند، پیدا نکرده است.
 

نظر شما