شناسهٔ خبر: 33017949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری لرستان:

پرداخت بیمه بیکاری به سیل‌زدگان لرستانی/ ۱۲۵۰۰ نفر از بیمه بیکاری بهره می‌برند

محمد حسین جناب گفت:گفت: سیل ۳۸ هزار بهره‌بردار در حوزه کشاورزی استان را با مشکل روبرو کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ جناب در نشست خبری قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان با بیان اینکه شهرستان‌های پلدختر، دلفان و چگنی بیشترین آسیب را دیده‌اند، اظهار کرد: این درحالیست که این شهرستان‌ها قبل از بحران سیل بیشترین نرخ بیکاری را داشتند، بنابراین وضعیت اشتغال و تولید این مناطق بیش از گذشته دچار آسیب شده است.

اوبا بیان اینکه جلسات متعددی در خصوص تولید، اشتغال و کنترل نرخ تورم در مناطق سیل زده تشکیل شده است، افزود: وضعیت شغل‌های از دست رفته این مناطق بررسی و برنامه‌ریزی برای احیای این شغل‌ها انجام شده است.

جناب تصریح کرد: پس از بررسی آسیب‌های وارد شده در حوزه صنعت، اصناف، صنایع دستی و گردشگری و زیرساخت‌ شرکت‌های صنعتی به جمع‌بندی و آمار درستی دست پیدا کرده‌ایم.

اوبا بیان اینکه در حوزه کشاورزی ۳۸ هزار بهره‌بردار با مشکل مواجه شده‌اند،  عنوان کرد: این کمیته در راستای حمایت از اشتغال و تولید مناطق سیل‌زده به کسانی که سابقه بیمه حداقلی داشته و شغل خود را از دست داده‌اند ۶ ماه بیمه بیکاری و به افرادی که سابقه بیمه ندارند ۱۰۰ روز بیمه بیکاری پرداخت می‌کند.

 جناب با بیان اینکه به طور کلی ۱۲۵۰۰ نفر شغل خود را از دست داده و از بیمه بیکاری بهره می‌برند،یادآورشد:به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و رونق تولید استان بین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و کارخانه یخچال سازی لرستان که تعطیل بود قراردادی منعقد شد و این کارخانه یخچال مناطق سیل‌زده را تامین خواهد کرد.

 او با بیان اینکه عید فطر سال جاری اولین یخچال تولید شده و پیش بینی می‌شود که روزانه ۱۰۰ دستگاه یخچال تولید کند،گفت: کارخانه پرس لرستان که از سال ۸۸ تعطیل بود به منظور تأمین سازه‌های فلزی مناطق سیل زده فعال شده است.

 

نظر شما