شناسهٔ خبر: 33017895 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مرضیه هاشمی:

جذابیت توحید عامل مسلمان شدنم بود

گروه بین‌الملل ــ مرضیه هاشمی، خبرنگار آمریکایی ــ ایرانی پرس تی وی، طی نشستی در نمایشگاه قرآن گفت: توحید در اسلام برایم جذابیت داشت و این مسئله که خدا یکی است سبب شد تا اسلام را بپذیرم و مسلمان شوم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مرضیه هاشمی، خبرنگار، مستندساز و گوینده خبر آمریکایی ـ ایرانی پرس تی وی، 30 اردیبهشت‌ماه طی نشستی در غرفه ره‌یافتگان و انجمن شهید ادواردو آنیلی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلای تهران نحوه مسلمان شدن خود را روایت و اظهار کرد: در خانواده‌ای مسیحی و مذهبی بزرگ شدم و همیشه باور عمیقی به وجود خدا داشتم و بعدها با ورود به دانشگاه در سال 1979 با انقلاب ایران آشنا شدم و همین مسئله مرا برای پذیرش اسلام ترغیب کرد.

وی افزود: در دانشگاه افرادی طرفدار و مخالف انقلاب ایران بودند و من با همه آنها در تعامل بودم و پس از تحقیق درباره انقلاب ایران برایم عجیب بود که چگونه یک پیرمرد 79 ساله چنین انقلابی را رقم زده و جوانان زیادی طرفدار او هستند.

مرضیه هاشمی تصریح کرد: همیشه در مسیحیت با این مسئله که پدر خداست، عیسی مسیح خداست و روح‌القدس نیز خداست(قاعده تثلیث) مشکل داشتم و ابهاماتی در ذهنم بود که باید برطرف می‌شد. نمی‌توانستم خدا را در سه شخص تصور کنم. اعتقاداتی که در اسلام بود، خدا را منطقی‌تر توصیف کرده بود. توحید در اسلام برایم جذابیت داشت و اینکه خدا یکی است سبب شد تا اسلام را بپذیرم و مسلمان شوم.

خبرنگار آمریکایی ـ ایرانی پرس تی وی ادامه داد: دو سال و نیم تحقیقاتم درباره اسلام طول کشید و در نهایت مسلمان شدم؛ کتاب‌هایی صحیح بخاری و صحیح مسلم(از کتب اهل سنت) و کتبی درباره اهل بیت(ع) را مطالعه کردم و پس از تحقیق و مطالعه به اسلام مشرف شدم و مذهب شیعه را پذیرفتم.

وی تأکید کرد: همان طور که گفتم شخصیت امام خمینی(ره) جرقه آشنایی با اسلام در ذهنم روشن شد و بعدها با مقایسه دو دین اسلام و مسیحیت اسلام را کامل‌تر دیدم و با خودم گفتم دلیلی ندارد که مسلمان نشوم.

انتهای پیام

نظر شما