شناسهٔ خبر: 33017796 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

چه کسی در فولاد موفق بود؟

صاحب‌خبر -

پس از رکورد دست نیافتنی استقلال خوزستان در تعداد سرمربی، همشهری سرخپوش این تیم بیشترین سرمربی را در طول لیگ هجدهم داشت. 4 سرمربی ایرانی و خارجی این فصل روی نیمکت فولاد نشستند.به گزارش ورزش سه، لیگ برتر هجدهم با فراز و نشیب‌هایی که داشت، به پایان رسید. در این فصل از رقابت‌ها، پنج تیم جدال جذابی برای قهرمانی داشتند و رتبه‌های بالایی را از آن خود کردند. اما در رتبه‌های پایین‌تر، تیم‌هایی قرار گرفتند که بعضی از آنها انتظار می‌رفت جایگاه‌های بهتری را به خود اختصاص دهند. 
یکی از این تیم‌ها، فولاد خوزستان بود. فولاد با سابقه 2 عنوان قهرمانی در لیگ برتر، هر سال قبل از شروع مسابقات لیگ، یک مدعی احتمالی شناخته می‌شود و یکی از شانس‌های قهرمانی روی کاغذ به حساب می‌آید.
اما لیگ هجدهم برای فولاد آنطور که انتظار می‌رفت، سپری نشد. سرخپوشان اهواز فصل را با سیروس پورموسوی آغاز کردند. این مربی در هفته‌های ابتدایی نتایج بدی نگرفت و تیمش روند متوسطی داشت. اما پس از دومین شکست فصل در هفته ششم مقابل سایپا، مدیران فولاد به طور ناگهانی او را برکنار کردند.
پس از پورموسوی، در حالی که انتظار می‌رفت یک مربی بزرگ روی نیمکت فولاد بنشیند، دستیار رومانیایی او از سوی باشگاه به عنوان سرمربی شناخته شد. ایلی استن در مدتی که هدایت فولاد را بر عهده داشت، نتایجی ضعیف‌تر از حد تصور گرفت و پس از دوازدهمین بازی فصل، اهواز را ترک کرد.
سومین کسی که در لیگ هجدهم، سرمربیگری در فولاد را تجربه کرد، دیگر دستیار پورموسوی بود. 
عزیز فریسات در هفته‌های سیزدهم و چهاردهم روی نیمکت این تیم نشست و بر خلاف ایلی استن، نتایج خوبی گرفت. فریسات در دو بازی 4 امتیاز گرفت و تا حدودی فولاد را از بحرانی که در آن قرار داشت، خارج کرد. 
اعداد و ارقام در دوره فریسات بسیار خوب هستند اما مدت کوتاه سرمربیگری او، باعث می‌شود این عددها خیلی قابل استناد نباشند.
حضور فریسات هم طبق صحبت‌های مدیران باشگاه فولاد، موقتی بود. بعد از هفته چهاردهم، زمان رونمایی فولاد از سرمربی چهارم خود رسیده بود. در حالی که کمتر کسی تصور می‌کرد، افشین قطبی به عنوان سرمربی بعدی فولاد شناخته شد. 
قطبی پس از 8 سال به ایران برگشت و قطعا هیجان انگیز ترین گزینه ای بود که فولاد می‌توانست پیدا کند.
قطبی کار خود را با دیدار پایانی نیم فصل اول مقابل تراکتور شروع کرد. پیروزی در ورزشگاه یادگار امام در برابر یکی از مدعیان جدی قهرمانی، بهترین شروع ممکن برای سرمربی جدید فولاد بود و کل طرفداران این تیم را به یک نیم فصل شگفت انگیز امیدوار کرد اما شرایط برای قطبی مثل روز رویایی تبریز ادامه نداشت.
نیم فصل دوم هم برای فولاد با نتایج خوبی شروع شد که مهم ترین آنها، پیروزی مقابل پرسپولیس بود؛ نتیجه‌ای که چند روز پیش مشخص شد تنها باخت فصل قهرمان لیگ برتر بود.
 اما در ادامه، اشتباهات فردی زیاد و نوسان در نتایج، گریبان تیم فولاد را گرفت. این تیم در مقاطعی از فصل نتوانست فرم خوبی داشته باشد و در نهایت خیلی زود شانس سهمیه آسیایی را از دست داد. به همین دلیل در هفته‌های پایانی تنها تاکید قطبی به بازیکنان تیمش این بود که برای رتبه ششم جدول بجنگند. 
اما بازیکنان این تیم چندان انگیزه ای در هفته‌های آخر فصل نداشتند و پایان لیگ هجدهم هم برای فولاد درخشان رقم نخورد.
حالا تکلیف نیمکت فولاد برای لیگ نوزدهم مشخص نیست و باید دید آیا قطبی فصل آینده با این تیم ادامه می‌دهد یا خیر.
 

نظر شما