شناسهٔ خبر: 33017295 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئيس دانشگاه پيام نور شهرستان آبيک در گفتگو با آريا عنوان کرد:

افزايش رشته و احداث ساختمان دو اولويت مهم دانشگاه پيام نور آبيک/ شهريه پايين و شرايط ويژه براي دانشجويان داريم

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا- دانشگاه پيام نور آبيک حدود 12 سال است که فعاليت مي کند و نياز به مساعدت مسئولان و خيّرين دارد تا بتواند در جهت حمايت از اقشار متوسط به پائين جامعه خدمات رساني نمايد.
دکتر سعيد واحدي رئيس دانشگاه پيام نور آبيک داراي مدرک دکتراي علوم سياسي گرايش انديشه هاي سياسي در غرب ، در گفتگويي با خبرنگار خبرگزاري آريا در خصوص آخرين وضعيت دانشگاه پيام نور شهرستان آبيک به  بيان مشکلات و برنامه هاي اين دانشگاه براي آينده پرداخت که در زير مي خوانيد:

* اين دانشگاه از چه سالي در آبيک راه اندازي شد؟
دانشگاه پيام نور آبيک از سال 1386 با 50 دانشجو آغاز به کار کرد و با چهار رشته ي علوم سياسي، الهيات ، فقه و مباني حقوق، مديريت دولتي و علوم تربيتي فعلا فعال است و در صدد هستيم رشته حقوق و حسابداري را نيز به رشته هاي موجود دانشگاه اضافه کنيم .
 شهرستان آبيک در موقعيت بسيار خوبي قرار دارد و ما مي‌توانيم از سرريز دانشگاه هاي کرج تهران و حتي قزوين بهره ببريم که لازم است از سوي مسئولان دانشگاه پيام نور و مسئولان شهرستان حمايت هايي از اين دانشگاه صورت پذيرد تا بتواند غني‌تر گشته و قدرتمند تر و فعال تر از وضعيت فعلي به کار خود ادامه دهد .در شرايط فعلي  بخشي از نگاه ما نگاه توسعه اي و عمراني است و اميدوارم که اين اتفاق در  شهرستان بيفتد و از امام جمعه محترم و فرماندار محترم شهرستان ، اعضاي شوراي اسلامي شهر آبيک ، مسئولان شهرستان،  مديريت آموزش و پرورش و همه کساني که تاکنون با اين دانشگاه همراه بودند و همکاري لازم را داشتند کمال تشکر را دارم و اميدوارم اين همراهي تداوم داشته باشد .

* در خصوص تعداد دانشجويان دانشگاه پيام نور آبيک و برنامه هاي اين دانشگاه نيز توضيح دهيد.
الان حدود 400 دانشجو داريم و اگر بتوانيم دو رشته غني تر هم اضافه کنيم وضعيت دانشجويي ما بهتر خواهد شد و مي‌توانيم هم درآمدي براي دانشگاه داشته باشيم ، هم ورود هر دانشجو به شهر مي تواند براي شهر آبيک صرفه اقتصادي نيز داشته باشد. زيرا کساني که از کرج و قزوين به اينجا مي آيند توريست به حساب مي آيند و بايد از اين فرصت استفاده نمود . اگر بتوانيم تا سال آينده دانشجو هايمان را به 2 الي 3 هزار نفر برسانيم براي شهرما يک فرصت ويژه خواهد بود .

*الان هزينه هاي دانشگاه چگونه تامين مي شود ؟
 اکثر هزينه هاي دانشگاه از محل درآمدهاي شهريه دانشجويي و 50 درصد آن نيز از کمک هاي دولتي از طريق دانشگاه مي باشد چون دانشگاه پيام نور دولتي و زير نظر وزارت علوم است.


   
* هزينه تحصيل در دانشگاه پيام نور چقدر است ؟
 هزينه تحصيل در اين دانشگاه بسيار پايين‌تر از ساير دانشگاه‌ها است، مثلاً در رشته حسابداري حداقل شهريه در دوره کارشناسي در دانشگاه هاي غير دولتي حدود 2 ميليون تومان در هر ترم مي باشد اما در اين دانشگاه حدود 600 الي 700 هزار تومان شهريه دريافت مي شود.  اين دانشگاه با اين نگاه به وجود آمده که خانواده هاي متوسط و پايين تر را پوشش بدهد تا بتوانند تحصيلات دانشگاهي داشته باشند و بر اين اساس ما دوره هاي فراگير و بدون آزمون را در اين دانشگاه داريم  که علاقه مندان مي‌توانند ثبت نام کنند و مشغول به تحصيل شوند.
نکته مهمي که وجود دارد اين است که دانشجويان دوره فوق ليسانس دولتي اکثراً دانشجويان کارشناسي دانشگاه پيام نور هستند زيرا روش پيام نور چون تست زني مي باشد؛ اين دانشجويان در کنکور ها بيشتر در دانشگاه هاي مهمي مثل دانشگاه‌علامه‌طباطبايي پذيرفته مي‌شوند که مايه مباهات براي اين دانشگاه است.
   
*مهمترين برنامه شما در شرايط فعلي براي دانشگاه پيام نور آبيک چيست؟
در شرايط فعلي به دو موضوع معطوف هستيم يکي آوردن رشته هاي جديد و دوم ساختمان دانشگاه که به لطف خدا و همکاري مسئولان شهرستان و استان مي‌توانيم از اين وضعيت فعلي خارج شويم. برنامه هايي براي ساخت در شهرک دانشگاهي آبيک داريم که در اين رابطه از خيّران و مسئولان شهرستان درخواست مساعدت داريم. اگر قسمتي از کار با خيّر ساز آغاز شود مابقي را سازمان مربوطه ادامه داده و تکميل خواهد کرد.

*وضعيت برگزاري کلاس و حضور دانشجويان و استادان در اين دانشگاه به چه صورتي است؟
کلاس هاي دانشگاه پيام نور آبيک داير بوده و  اساتيد حضور فعالي دارند ولي بسته به شرايط، دانشجويان مي ‌توانند در کلاس ها شرکت کنند و اگر امکان حضور ندارند، مي‌توانند خودشان مطالعه نموده و در امتحانات شرکت نمايند.
   
* ترکيب دانشجويان دانشگاه پيام نور آبيک چگونه است؟  
هم اکنون  90 درصد دانشجويان دانشگاه خانم و 10 درصد آقا هستند، ضمن اينکه از 90 درصد دانشجويان خانم بيش از 50 درصد از روستاهاي اطراف به اين دانشگاه مي آيند. در پايان بايد بگويم، اين دانشگاه 12 سال است که فعاليت مي کند و نياز به مساعدت مسئولان و خيّرين دارد تا بتواند در جهت حمايت از اقشار متوسط به پائين جامعه خدمات رساني نمايد.
   
   


نظر شما