شناسهٔ خبر: 33017255 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل ایسنا:

روابط عمومی‌های عملیاتی جلوی پیشتازی رسانه‌های فیک را می‌گیرند

نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نقش روابط عمومی‌های عملیاتی در جلوگیری از پیشتازی رسانه‌های فیک را موثر دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه کهگیلویه و بویراحمد، علی متقیان عصر دوشنبه در نشست مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور استاندار برگزار شد، تصریح کرد: روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها یکی از گروه‌های گمنام در هر تشکیلات هستند.

وی افزود: روابط عمومی یک مدیریت راهبردی و عملیاتی است که همواره با مظلومیت و مهجوریت همراه بوده‌ است. یکی از مشکلات این است که در ادارات و وزارتخانه‌ها هر کارمندی که جایی ندارد به روابط عمومی می‌آورند در صورتی که روابط عمومی متکی به تفکر، دانش و فن‌آوری اطلاعات است.

مدیرعامل ایسنا خاطرنشان کرد: اگر روابط عمومی‌ها کار خود را به درستی انجام ندهند، مدیریت به دست رسانه‌های فیک می‌افتد. این‌گونه رسانه‌ها نه مسئولیت‌پذیر بوده و نه پاسخگو هستند و چون روابط عمومی‌ها عملیاتی کار نمی‌کنند این گونه رسانه‌ها پیشتاز می‌شوند.

وی تصریح کرد: اگر فعال روابط عمومی عاشق کار خود نباشد جایگاهش حفظ نمی‌شود. روابط عمومی که عاشقانه کار می‌کند با کار بخشنامه‌ای در روابط عمومی ره بجایی نمی‌برد. روابط عمومی باید عالم به تشکیلات باشد، تبلیغات اثرگذار و نه آزاردهنده داشته باشد و جهت‌دهی به افکار عمومی را در دستور کار قرار دهد.

متقیان با اشاره به ارتباط روابط عمومی با رسانه‌ها و خبرنگاران ادامه داد: روابط عمومی‌ها باید به گونه‌ای با رسانه‌ها ارتباط داشته باشند که خبرنگار مجبور نشود اخبار تشکیلات را از طریق کارمندان و احیانا افراد نااهل دریافت کند.

وی بیان کرد: یکی از کارهای روابط عمومی خبررسانی و اطلاع‌رسانی است و می‌تواند بعنوان بازوی خبرگزاری و رسانه باشد. روابط عمومی‌ها باید خبرنگاران را از تشکیلات خود بدانند و رابطه صمیمانه با آنها داشته باشند. به سوالات مردم پاسخگو باشند و به کمک خبرگزاری‌ها سوالات عام دستگاه‌ها را اطلاع‌رسانی کنند.

مدیرعامل ایسنا تصریح کرد: روابط عمومی حتما لازم نیست به امکانات مجهز باشد بلکه روابط عمومی خوب با یک موبایل هم کار خود را انجام می‌دهد. باید بدانیم که امروز همه در اتاق شیشه‌ای نشسته‌اند و مردم همه چیز را می‌دانند. بنابراین باید به زبانی سخن گفته شود که مردم به ما اعتماد کنند.

وی با بیان اینکه خبرگزاری ایسنا یک خبرگزاری مرجع است، اضافه کرد: ایسنا بعنوان یک خبرگزاری اثرگذار در کشور مطرح است.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: روابط عمومی ها ویترین ارتباط بین مدیران و دستگاههای اجرایی با مردم هستند که می تواند در برجسته کردن خدمات نظام و دولت موثر باشند.

علی‌محمد احمدی افزود: روابط عمومی‌ها پل ارتباطی بین دستگاه‌های اجرایی دولت و مردم هستند. ماموریت روابط عمومی‌های دستگاه‌ها در هر بازه زمانی حساسیت خودش را دارد.

وی اظهار کرد: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی نظام سلطه تلاش کرده که به راههای مختلف مسیر خدمت رسانی به مردم را محدود کند و با حربه های مختلف و هژمونی رسانه ای که در دنیا در اختیار دارد یک راهبرد را دنبال کند تا خدمات نظام اسلامی را کوچک و اندک منتقل کند و کاستی ها و کمبودها را بزرگنمایی کند.خدمت رسانی به مردم را ناقص و محدود جلوه دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امروز تکثر رسانه ای را در عرصه خبر داریم اما باید هوشیار باشید که وجود این تکثر هیچگاه مانع ماموریت ما نیست. ساختاری که در دستگاههای اجرایی وجود دارد اینست که روابط عمومی ویترین ارتباط بین مدیران و دستگاههای اجرایی با مردم هستند که می تواند در برجسته کردن خدمات نظام و دولت موثر باشند.

احمدی تصریح کرد: روابط عمومی وظیفه دارد که بعنوان پل ارتباطی مدیران و دستگاهها با مردم و کارکنان، خدمات نظام و دولت را منعکس کند و مطالبات، نیاز ها و خواسته های مردم را به دستگاه اجرایی منتقل کند تا مدیر بداند که چه کارهایی انجام داده و چه کارهایی باید انجام دهد.

وی ادامه داد: در این مقطع زمانی بیشتر از این نیاز داریم که روابط عمومی دستگاه‌ها و رسانه ها با مردم ارتباط داشته باشند و خدمات نظام را به مردم منعکس کنند و خواسته های مردم را به مدیران انتقال دهند تا همراهی مردم با مسئولان تقویت شود. روابط عمومی می تواند در تکریم مردم نقش ایفا کند و مردم را از سرگردانی در طبقات پرهیز داریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این برهه زمانی که شرایط کشور با ابرقدرتها و آمریکا بعنوان مظهر سلطه جهانی خاص است روابط عمومی ها می توانند نقش بسزایی داشته باشد.

احمدی بیان کرد: موضوع امروز ما با نظام سلطه جنگ نیست، هم توان ما را می دانند و هم ما در واقع توان دشمن را می دانیم و وارد جنگ با ما نمی شود، همواره در طول چند دهه گذشته آماده هستیم اما جنگ نظامی نخواهد شد بلکه جنگ اقتصادی و در پی آن جنگ اراده ها قطعی است. در این زمان که دشمن دنبال سست کردن اراده مردم است باید سعی کنیم تاب آوری مردم را افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: دشمن در حال استفاده از همه حربه ها برای ضعیف کردن تاب آوری مردم ماست و جنگ روانی ایجاد می کند و انبارهای پُر ما را خالی نشان می دهد. ما ملتی بزرگ و وارث تمدن بزرگی هستیم و استقلمت خود را در هشت سال دفاع مقدس نشان دادیم و بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: دشمن با تمام توان مقابل ما ایستاده و دنبال کم کردن تاب آوری ماست که مردم باید حواسشان را جمع کنند پس روابط عمومی ها باید بعنوان چشم، گوش و زبان دستگاهها با مردم ارتباط داشته باشند و اگر محله ای آب ندارد، نیاز به خدمات دارند و یا شایعه ای شده کمک کنند تا رفع شوند.

احمدی با اشاره به انتخابات امسال بیان کرد: دشمن از هم اکنون دنبال اینست که به وحدت، همدلی و سرمایه اجتماعی ما ضربه وارد کند، ما نباید پیرو چند سایت یا مرجعی که خبرهای دروغ پخش می کند باشیم بلکه باید اینقدر روابط عمومی ها قدرتمند باشند که محوریت و مرجعیت خبر باشند.

وی گفت: اگر دشمن از بیرون و برخی دوستان، نا آگاهانه دنبال هستند فضای آرام جامعه را به سمت تشنج و افتراق ببرند، روابط عمومی ها کمک کند و فضایی را ایجاد نمایند که در این فضا به سمتی برویم که از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: انتخابات امسال تبلوری از حضور مردم در انتخابات است که با همدلی و وحدت زمینه حضور مردم را در پای صندوق های رای فراهم می کنیم.

احمدی اضافه کرد: آنچه وظیفه وزارت کشور و ماست اینست که مشارکت مردم را ارتقاء دهیم انتخابات سالم برگزار کنیم و محور انتخابات قانون باشد و امن و امان مردم پای صندوق های رای حضور پیدا کنند. روابط عمومی ها می توانند با پاسخگویی، خدمات رسانی و رفع شبهات امید را در بین مردم ایجاد کنیم تا مردم پای صندوق های رای جلوه ای از حضور را به منهصه ظهور برسانند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما