شناسهٔ خبر: 3301596 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پست کمیته‌اجرایی نباید از دست می‌رفت؛

واعظ: جریان‌سازی کردند تا ناکامی‌ تیم ملی تحت‌الشعاع قرار بگیرد/مشخص بود اعتراض به نتیجه‌ نمی‌رسد

من فکر می‌کنم مسئولان فدراسیون با توجه به شرایط موجود جریان‌سازی کردند تا ناکامی‌ تیم ملی تحت الشعاع قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

کارشناس مدیریت ورزش کشور گفت: داشتن کرسی‌های بین‌المللی تاثیرات خوبی در دیپلماسی ورزشی دارد.

امیررضا واعظی آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اینکه مدیران فدراسیون فوتبال به دلیل نداشتن کرسی در کمیته اجرایی AFC نتوانستند از حق کشورمان در دفاع از استفاده غیر مجاز تیم ملی عراق از یک بازیکن دوپینگی گفت: ورزش امروز دنیا متاسفانه برخلاف اینکه می‌گویند جوانمردی و عدالت وجود دارد، اما ورزش اکنون ابزاری شده برای زورآزمایی و همچنین تضعیف کشورها از جمله ایران، اما اگر کرسی‌های قاره‌ای و جهانی داشتیم می‌توانستند حقوق ما را استیفا کنند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل تنگ‌نظری مسئولان گذشته ورزش، کرسی‌هایی هم که داشتیم بنا به حسادت و دلایل دیگر با دست خودمان از دست دادیم. اگر آمار را نگاه کنیم این طرز فکر باعث‌شده در رشته‌های مختلف کرسی‌هایی که داشتیم را هم از دست بدهیم. نمونه بارز آن اقدام رئیس پیشین سازمان ترتبیت‌بدنی بود که از کفاشیان خواست از کمیته‌اجرایی afc کنار بکشد تا او برای پست نایب‌رئیسی آسیا کاندیدا شود و کفاشیان اگر صلاح فوتبال را لحاظ می‌کرد، نه ماندن خودش را، نباید این خواسته وی را می‌پذیرفت. او باعث شد کرسی کمیته‌اجرایی را از دست دادیم و امروز شاهد تضییع حقوق تیم ملی هستیم در حالیکه قدرت هم نداریم تا در برابر یکه‌تازی برخی کشورها مقابله کنیم.

این کارشناس مدیریت ورزش تاکید کرد: این موضوع کاملا مشخص بود ما در موضوع اعتراض به بازیکن دوپینگی عراق به نتیجه‌ای نمی‌رسیم، چراکه اگر از نظر حقوقی به این موضوع نگاه کنیم؛ کسی متهم باشد که دوپینگ کرده و ثابت شود باید حکم آن صادر و به شاکی و متشاکی ابلاغ شود. پرمسلم بود که اگر فیفا تایید کرده آن بازیکن دوپینگ کرده باید هم به کشور عراق و هم به ما ابلاغ کنند وقتی ابلاغ نکردند، یعنی هنوز رسمیت ندارد و محکومیتی ابلاغ نشده است در این بین مدیران فدراسیون بدون ملاحظات حقوقی به این موضوع پرداختند که عذر خود را در خصوص ناکامی در جام ملت‌ها موجه کنند. وگرنه معلوم بود تا زمانی که فیفا حکمی را ابلاغ نکرده نمی‌توان این بحث را مطرح کرد که عراقی‌ها تخلف کرد‌ه‌اند که از این بازیکن استفاده کرده‌اند.

وی افزود: من فکر می‌کنم مسئولان فدراسیون با توجه به شرایط موجود جریان‌سازی کردند تا ناکامی‌ تیم ملی تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

این کارشناس مدیریت ورزش کشورمان در خصوص برکناری مهدی محمدنبی از پست دبیر کلی فدراسیون فوتبال و جایگزینی علیرضا اسدی به جای وی بیان داشت: اگر بناست تغییراتی در فدراسیون انجام شود این تغییرات نباید باعث شود افراد ضعیف‌تر با قبیله‌گری، باندبازی و رفیق‌بازی با یکسری زد و بند افراد بی‌کارنامه را در راس کار بگمارند. بلکه افرادی را بگذارند که کارنامه مثبت مدیریتی و برنامه محور باشند یعنی معنا و مفهوم برنامه را بدانند و برای کار خود استراتژیک داشته باشند اما اگر افراد ناتوان را بگذارند مشکلات ما بیشتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تصمیمات برای فدراسیون فوتبال به خصوص در بحث تغییر مدیران باید خردمندان باشد یعنی هیچ گونه حب و بغضی در آن دخیل نباشد.

نظر شما