شناسهٔ خبر: 33015831 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

توقف کشتی سعودی حامل سلاح در ایتالیا

بین الملل / باشگاه خبرنگاران جوان

اتحادیه‌های ایتالیایی در اعتراض به جنگ عربستان علیه یمن، از بارگیری ژنراتور‌های برق در یک کشتی سعودی حامل سلاح خودداری کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، کشتی «بحری ینبوع» اوایل این ماه یک محموله سلاح را در بندر انتورپ بلژیک بارگیری کرد، اما در پی اعتراض گروه‌های حامی حقوق بشر از بارگیری محموله سلاح دیگری که قرار بود در بندر لوآور فرانسه انجام دهد، جلوگیری شد.

فعالان حقوق بشر می‌گویند حمل سلاح در این کشتی برخلاف یکی از پیمان‌های سازمان ملل است زیرا این سلاح‌ها قرار است در عملیات نظامی ائتلاف تحت سرکردگی عربستان در یمن و در جنگی که تا به حال هزاران کشته برجای گذاشته است، علیه غیر نظامیان یمنی استفاده شود.

اتحادیه‌های ایتالیایی در جنوا قبلا تلاش کرده بودند از ورود کشتی عربستانی به این کشور جلوگیری کنند، اما در نهایت این کشتی اندکی پس از سحرگاه روز دوشنبه در حالی که شمار اندکی از معترضان در انتظار آن بودند، در ایتالیا پهلو گرفت. این معترضان پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند که روی یکی از آن‌ها عبارت «نه به جنگ» درج شده بود.

کارگران اتحادیه‌های ایتالیا از بارگیری دو ژنراتور در کشتی سعودی خودداری کردند و گفتند اگرچه این ژنراتور‌ها برای استفاده غیرنظامی ثبت شده اند، اما باز هم ممکن است از آن‌ها در جنگ علیه یمن استفاده شود.

سران اتحادیه‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند: «ما در برابر اتفاقاتی که در یمن رخ می‌دهد بی تفاوت نخواهیم ماند». مقامات بندر جنوا نیز تایید کردند که این دو ژنراتور روی اسکله باقی ماندند، اما سایر کالا‌هایی که در خصوص موارد استفاده آن‌ها نگرانی وجود ندارد در کشتی سعودی بارگیری خواهند شد.

جنگ چهار ساله در یمن این کشور را ویران کرده و بیشتر مردم آن را در خطر قحطی قرار داده است. کشتی سعودی امروز بندر جنوا ایتالیا را به مقصد بندر جده عربستان ترک می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما