شناسهٔ خبر: 33015467 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشن پسران روزه اولی در قزوین برگزار شد

قزوین - ایرنا - همزمان با میلاد با سعادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع) هشتمین جشن روزه اولی ها در سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا در این آیین معنوی 450 تن از دانش آموزان که برای نخستین بار روزه بر آنها واجب شده است شرکت کردند.
مدیر کل آموزش و پرورش در این مراسم گفت: این برنامه همه ساله توسط سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش به منظور آشنایی دانش آموزان با احکام روزه، آداب و اعمال ماه مبارک رمضان و آموزش قرائت قرآن کریم برگزار می شود.
خیرالله رحمانی افزود: رسیدن به سن تکلیف واجبات و فرایضی را بر انسان مسلمان تکلیف می کند که انجام واجبات دینی، دوری از محرمات و رعایت دستورهای خداوند از جمله آنها است.
وی اضافه کرد:برای 18 هزار و 500 دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی و پسر پایه نهم در سال جاری جشن تکلیف برگزار شد.
رحمانی ادامه داد: اگر به فضای تربیتی در مدارس توجه شود نتایج خوبی برای نظام تعلیم و تربیت به دست خواهد آمد و سند تحول بنیادین نیز همین هدف را پیگیری می کند.
وی با بیان اینکه این سند منطبق با ارزش های دینی تنظیم شده است، افزود: تلاش می کنیم با اجرای این سند، دانش آموزان را در 6 ساحت مورد تاکید سند بنیادین تحول تربیت کرده و مراتبی از حیات طیبه را برای آنها فراهم آوریم.

**جوانی فرصتی مناسب برای تقویت دین و معنویت است
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین در این مراسم جوانی را فرصتی بسیار مناسب برای تقویت دین و معنویت دانست تا در دوران بزرگسالی به انسان خود ساخته تبدیل شوند.
حجت الاسلام علی نعمت اللهی افزود: در عصر امروز که فضای مجازی و رسانه های دیجیتال دنیای جوانان و نوجوانان را احاطه کرده باید به ابزارهای استفاده از این فضا آشنا باشیم تا از تهدیدات آن در امان بمانیم.
وی، سواد رسانه را به معنای داشتن قدرت تشخیص سره از ناسره معنا کرد و گفت: در این شرایط دین داری سخت تر شده و باید با هوشیاری کامل به بهترین زبان ممکن جوانان و نوجوانان را در این خط قرار داد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی دین اسلام را دینی جامع معرفی کرد که در آن به تمام ابعاد مختلف شخصیتی اعم از اجتماعی و فرهنگی توجه ویژه ای شده است، افزود: جشن تکلیف جشن بندگی است و در این میان نماز شاه کلید اتصال به خداوند است که می تواند سلامت روحی، روانی و معنوی را برای فرد تامین کند.
اجرای مسابقه های فرهنگی، نمایش، مسابقه اذان و مداحی از دیگر برنامه های این مراسم بود.
7388* 6101

نظر شما