شناسهٔ خبر: 33015435 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

واکنش روسیه به اتهام دخالت در رسوایی سیاسی اتریش

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اتهام دخالت کشورش در رسوایی سیاسی در اتریش با شرکت معاون صدراعظم این کشور را رد کرد و آن را از پایه بی اساس خواند.

صاحب‌خبر -
صراط:

دمیتری پسکوف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: روسیه هیچ ارتباطی با جنجال در وین با شرکت هاینس کریستین اشتراخه معاون سابق صدر اعظم اتریش و رهبر حزب آزادی این کشور ندارد.


به گزارش ایرنا، وی افزود: این مساله هیچ ارتباطی با فدراسیون روسیه و رئیس جمهور و دولت این کشور ندارد.


پسکوف گفت: «ما نمی دانیم این زن (زن در فیلم ویدئویی اشتراخه) کیست.» نمی دانیم که این زن روس است یا تبعه روسیه است چرا که این ماجرا هیچ گونه ارتباطی با ما نمی تواند داشته باشد.


چند رسانه روسی ازجمله شبکه روسیه 24 این فیلم را دیروز و امروز پخش کرده و اعلام کردند که زنی که در فیلم ویدئویی اشتراخه شرکت دارد، شهروند روسیه نیست بلکه اهل لیتوانی است.


گفتنی است هاینس کریستین اشتراخه رهبر حزب راست افراطی 'آزادی' اتریش که حزب کوچکتر در دولت ائتلافی این کشور است در پی انتشار یک ویدئوی جنجالی حاکی از ارتباط او با افرادی در روسیه پیش از انتخابات، از مقام خود کناره گیری کرد و صدراعظم اتریش برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه سپتامبر (شهریور) را اعلام کرد.


ویدئویی که از عصر جمعه منتشر شد و در روزهای گذشته جنجال و حواشی زیادی در اتریش و اروپا ایجاد کرد، 'هاینس کریستین اشتراخه' را درحالی نشان می دهد که به یک زن که گمان می رود از الیگارش های(مافیای ثروت و قدرت) روس است قراردادهای دولتی پیشنهاد می کند.


انتشار این ویدئو ضربه ای کاری به اعتبار جنبش راست افراطی در اروپا پیش از انتخابات پارلمان اروپا در ماه جاری زده است.


در این فیلم که روزنامه های آلمانی بخشی از آن را منتشر کرده اند، اشتراخه و یکی از همکاران حزبی او در جایی که ظاهرا ویلایی در 'ابیزا' است با یک زن جلسه دارند و این زن می گوید که خواستار سرمایه گذاری چند صد میلیون یورویی در اتریش است.


اشتراخه و همکار حزب او هم پیشنهاد سرمایه گذاری از جمله کسب سهام 50 درصدی از روزنامه بانفوذ 'کرونن زایتونگ' اتریش را در ازای حمایت از اشتراخه و حزب آزادی در انتخابات می دهند.


اشتراخه از مخالفان برجسته مهاجرپذیری در اروپا است که ارتباطاتی با 'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری روسیه دارد.


دولت اتریش با دولت روسیه روابط خوب دارد و هفته گذشته رئیس جمهوری این کشور در سوچی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفت وگو کرد.


صدر اعظم اتریش خواستار لغو تحریم های روسیه است و از احداث خط لوله گاز جریان شمالی2 از روسیه به آلمان نیز حمایت می کند.

برچسب‌ها:

نظر شما