شناسهٔ خبر: 33015390 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرعت وزش باد در همدان به 72 کیلومتر در ساعت رسید

همدان - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: با فعالیت یک سامانه ضعیف در نقاط مختلف استان، وزش باد با سرعت 72 کیلومتر بر ساعت همدان را درنوردید.

صاحب‌خبر -

محمد حسن باقری شکیب عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ایستگاه هواشناسی فرودگاه همدان، این میزان سرعت باد را ثبت کرد، افزود: سرعت باد در نقاط مختلف و در مسافت کوتاه متفاوت است و ممکن است در برخی از نقاط شهری سرعت وزش باد به 85 کیلومتر در ساعت نیز رسیده باشد.
وی اظهار داشت: وزش باد مقطعی هست و در ساعات بعد از ظهر سرعت بیشتری نسبت به سایر ساعات شبانه روز دارد.
وی بیان کرد: با وزش باد شدید در روز سه شنبه، احتمال شکسته شدن درختان و آسیب به بنر و تابلوهای تبلیغاتی در سطح استان همدان وجود دارد.
باقری شکیب اضافه کرد: این سامانه ضعیف تا اواخر روز چهارشنبه در استان فعال است و در پی آن آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: این سامانه روز پنجشنبه از سمت شرق استان خارج می شود و به دنبال آن دمای استان بین یک تا سه درجه سانتی گراد کاهش می یابد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان عنوان کرد: اسدآباد با 27 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و گل تپه با هفت درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان خنک ترین شهرهای استان در 24 ساعت گذشته ثبت شده اند.
باقری شکیب گفت: در 24 ساعت گذشته کمینه دمای همدان 9 درجه سانتی گراد بالای صفر و بیشینه دمای هوای این شهر 26 درجه سانتی گراد بالای صفر گزارش شده است.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است و زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.
9904**2090

نظر شما