شناسهٔ خبر: 33015389 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور:

ایجادقرارگاه جهادی دانشگاه آزاد براساس اندیشه های انقلاب است

اهواز – ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور با اشاره به اینکه ایجاد قرارگاه جهادی در دانشگاه آزاد برگرفته از اندیشه های انقلاب اسلامی است گفت: مقام معظم رهبری بر تغییر مسیر دانشگاه و لزوم بازگشت آن به هویت اصلی خود تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمد مهدی طهرانچی عصر دوشنبه در نشست قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد در محل دانشگاه آزاد اسلامی اهواز با اشاره به گذشت 37 سال از زمان تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: نهاد دانشگاه 80 سال پیش وارد کشور شد اما به گفته مقام معظم رهبری بنیاد و هسته فرهنگی آن در ایران به غلط بنا شد.
وی با اشاره به اینکه هسته فرهنگی نهاد دانشگاه ناخالصی هایی داشت و باید متناسب با فرهنگ این کشور تغییر می کرد افزود: رسالت دانشگاه صرفا در حوزه دانش نیست بلکه فرهنگ ساز است و تاثیر آن در اجتماع غیرقابل انکار می باشد.
طهرانچی خاطر نشان کرد: نهاد دانشگاه آثار منفی و مثبت بسیاری در جامعه داشته است و از آثار منفی آن می توان به کمرنگ شدن نقش پدری و مادری در جوانان اشاره کرد اما در کنار این آثار منفی شاهد رویش های بسیاری بودیم که حاصل انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: نهاد دانشگاه به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در بطن جامعه است و رسالت دانشگاه آزاد صرفا ارائه مدرک به جوانان نیست بلکه باید قوه عاقله شهرها را تقویت کند تا جوانان درک درستی از محیط داشته باشند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در کنار مردم است ادامه داد: باید جوانان و دانشجویان مشکلات بومی مناطق خود را مشاهده و نسبت به آنها آگاهی پیدا کنند.
معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان نیز وجود قرارگاه جهادی را یک افتخار برای دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: این دانشگاه در کنار کار پژوهشی و علمی وارد کار عملی نیز شد.
سرهنگ عبدالرضا حاجتی با اشاره به تشبیه اقدامات دانشجویان و متولیان دانشگاه آزاد با رزمندگان دفاع مقدس ادامه داد: این سیل در کنار تخریب هایی که داشت ضمن تقویت حس همدلی مردم سبب شد تا مشکلات شهرستان ها و مناطق بهتر شناسایی شود.
9887/6064

نظر شما