شناسهٔ خبر: 33015387 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

وجود 400 هزار واحد مسکن مهر ناتمام در کشور

وزیر راه و شهرسازی از وجود 400 هزار واحد مسکن مهر ناتمام در کشور خبر داد و گفت: موانع تکمیل مسکن مهر برطرف شده و تلاش می‌کنیم تا پایان سال 98 این واحدها را به بهره‌برداری برسانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس از بیرجند، محمد اسلامی عصر امروز در جمع خبرنگاران استان خراسان‌جنوبی، با اشاره به طرح اقدام ملی برای تولید مسکن شهری، اظهار داشت: برای این منظور ساخت 400 هزار واحد را در برنامه داریم که 200 هزار واحد آن در شهرهای جدید، 100 هزار واحد در سایر شهرها و 100 هزار واحد هم در بافت‌های فرسوده ساخته می‌شود.

وی از وجود 400 هزار واحد مسکن مهر ناتمام در کشور خبر داد و اظهار داشت: موانع تکمیل مسکن مهر برطرف شده و تلاش می‌کنیم تا پایان سال 98 این واحدها را به بهره‌برداری برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: البته تعداد واحدهایی که مشکل حقوقی و قضایی دارند یا در درون خود اختلافاتی دارند از کنترل ما خارج است و در این زمینه نمی‌توان اقدامی انجام داد.

اسلامی با اشاره به رفع نواقص موجود در برخی واخدهای افتتاح شده، مطرح کرد: 100 هزار واحد مسکن مهر که قبلا افتتاح شده و اکنون دارای نواقص است برای رفع نواقص آن نهضتی تشکیل شده و در حال پشتیبانی آن هستیم.

بسته شدن پرونده مسکن مهر خراسان‌جنوبی

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز از بسته شدن پروژه مسکن مهر در استان خراسان‌جنوبی خبر داد و اظهار داشت: با افتتاح پروژه 798 واحدی مسکن مهر در خراسان‌جنوبی پرونده مسکن مهر در این استان بسته می‌شود.

علی نبیان با اشاره به اینکه تلاش و همت در دولت بر این است که پروژه‌های مسکن مهر را در سراسر ایران با سرعت مناسبی انجام دهیم تا به اتمام برسد، گفت: تا پایان سال تمام پروژه‌های مسکن مهر در سطح کشور به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به طرح اقدام ملی برای تولید مسکن شهری، گفت: بنیاد مسکن و بازآفرینی شهری در مناطقی که زمین مورد نیازشان را در اختیار داشته باشند این اتفاق رقم خواهد خورد و در مناطقی که دارای زمین نباشند و سازمان ملی زمین و مسکن دارای زمین مورد نیاز برای این امر مهم وجود داشته باشد این مهم انجام می‌شود.

اجرای طرح اقدام ملی برای تولید مسکن شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در استان سیستان و بلوچستان طرح اقدام ملی برای تولید مسکن شهری در بحث بازآفرینی و حاشیه نشینی شهری در دستور قرار گرفته، اعلام کرد: در خراسان‌جنوبی نیز این مهم ابلاغ شده و مناطقی که سازمان ملی و مسکن دارای زمین است مدیرکل راه و شهرسازی به عنوان پیشنهاد به ما اعلام می‌کند.

نبیان با اشاره به مشکلات مردم شهرستان نهبندان در خصوص مسکن مهر، تبیین کرد: این موضوع در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم سریع‌تر پس از برنامه‌ریزی استان و تصویب طرح جامع شهرستان درمیان مشکل مسکن آنان را در هیأت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن حل و فصل کنیم.

نظر شما