شناسهٔ خبر: 33015357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی:

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان مرکزی برگزار می شود

اراک- سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی گفت: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور خردادماه سال جاری در استان مرکزی برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجید رستگاری روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی، در اراک اظهار کرد: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی بین المللی امام رضا (ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه سیره ائمه (ع) است و از عناوین موضوعی آن می‌توان به حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت احمد بن موسی (ع) و بخش ویژه امام جواد (ع) اشاره کرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی بیان کرد: این جشنواره در سه رده سنی کودک (۱۲- ۴) سال، نوجوان (۱۷-۱۳) سال و جوان و بزرگسال (۱۸ سال به بالا) در قالب‌های نقاشی، پویش کتابخوان، چهار گزینه‌ای و معرفی کتاب برگزار می‌شود.

رستگاری افزود: این جشنواره در دو بخش فردی و خانوادگی برگزار می‌شود که علاقه مندان می‌توانند با مطالعه منابع اعلام شده در بخش‌های مورد علاقه خود شرکت کنند.

وی عنوان کرد: علاقه مندان برای دریافت منابع کتاب‌ها به نشانی www.razavi.iranpl.ir مراجعه و برای دریافت امانی کتاب‌های مسابقه به کتابخانه های عمومی استان مراجعه کنند و آثار مکتوب خود را نیز می‌توانند به نزدیک ترین کتابخانه تحویل دهند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی گفت: مهلت شرکت در این مسابقه ۲۸ خرداد ماه سال جاری است. از برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دو سطح ملی و شهرستانی با اهدای لوح و جوایز تقدیر به عمل می‌آید.

نظر شما