شناسهٔ خبر: 33015316 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

حکایت عجیب فروش گوگل در دهه ۱۹۹۰

شرکت سرشناس و محبوب گوگل که این روز‌ها میلیارد‌ها مخاطب از سراسر جهان دارد از روز اول تا این حد محبوب و با ارزش نبود و حتی قرار بود به عنوان زیرمجموعه به شرکتی دیگر واگذار شود.

صاحب‌خبر -
صراط:

موسسان گوگل؛ لری پیچ و سرگئی برین در سال ۱۹۹۹ تصمیم گرفتند گوگل را به یک شرکت دیگر واگذار کنند، هر دو آن‌ها بسیار ماجراجو بودند و تصور می‌کردند به اندازه کافی در خصوص شرکت گوگل تلاش کرده اند و دیگر نوبت به فروش این شرکت رسیده است.


به گزارش انتخاب؛ آن‌ها برای فروش شرکت خود به جرج بل، مدیر عامل شرکت Excite مراجعه کردند. در آن زمان گوگل تا این حد گستردگی و برنامه‌های کلیدی نداشت و پیشنهاد آنان برای فروش، به موتور جستجوی این شرکت محدود می‌شد که قیمت پیشنهادی یک میلیون دلار را برای آن اعلام کرده بودند.

اما جرج بل رقم پیشنهادی این دو نفر را رد کرد، سپس لری و سرگئی رقم را کاهش دادند و به قیمت ۷۵۰، ۰۰۰ دلار رساندند، اما بازهم بل این رقم را رد کرد. این روز‌ها گوگل بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد بنابراین تصمیم جرج بل برای نخریدن شرکت گوگل یکی از بدترین ضرر‌های تاریخ است. این شرکت توسط لری پیج و سرگئی برین در ژانویه سال ۱۹۹۶ تاسیس شد، زمانی که هر دو آن‌ها دانشجویان مقطع دکترا در دانشگاه استنفورد بودند.


اگرچه لری پیچ نیز مدتی بعد و در اوج گیری گوگل از این شرکت کناره گیری کرد، اما هنوز هم نام وی به عنوان یکی از موسسان موثر گوگل در تاریخ ثبت شده است و سرگئی برین نیز در شرکت مادر گوگل؛ آلفابت نقشی موثر ایفا می‌کند.

نظر شما