شناسهٔ خبر: 33015204 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جهانگیری: موزه ورزش از پر مخاطب ترین مکان ها درکشور خواهد شد

تهران - ایرنا - معاون اول رئیس جمهوری گفت: موزه ورزش یکی از پر مخاطب ترین موزه ها و مکان هایی از این دست در کشور خواهد شد زیرا تماشای افتخارات زنان و مردانی ایرانی در طول تاریخ این کشور حس افتخار و بزرگی را در انسان بر می انگیزد.

صاحب‌خبر -

اسحاق جهانگیری در حاشیه مراسم افتتاح موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک گفت: گشایش موزه ورزش اتفاق خوبی بود تا ظرفیت های ورزشی و اشیا تاریخی در این حوزه جذاب جمع آوری شود و جای خالی چنین مکانی احساس می شد و البته جا برای کار در این موزه بسیار زیاد است و اشیا و ظرفیت های زیادی وجود دارد که باید شناسایی و جمع آوری شود.
وی ادامه داد: ما سابقه تاریخی زیادی در عرصه ورزش داریم از زمان صفویه و حتی پیش تر ورزش هایی بوده که ایران مهد آنان بوده و از اینجا به نقاط مختلف جهان تسری یافته و قطعا اشیایی از آن ها وجود دارد که باید جمع آوری شوند زیرا تمام آنها نشانه حرکت و توسعه ورزش در کشور هستند.
معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: در این زمینه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سایر بخش های ذیربط باید به کمک وزارت ورزش و جوانان بیایند تا همه این اشیا از نقاط مختلف کشور جمع آوری شوند.
جهانگیری گفت: از سوی دیگر بحث ورزش در دوران معاصر باید مورد توجه قرار گیرد، حضور ایران در عرصه المپیک ، پارالمپیک و رویدادهایی چون بازی های آسیایی و رقابت های جهانی که همه نشان از توان ایرانیان و افتخارات آنان است که بخشی از آن باید دراین موزه نگهداری شود و برخی از آن در آینده باید به صورت فیلم تهیه شود که البته مخاطبان خود را نیز خواهد داشت که البته کم هم نیستند.
وی افزود:این موزه نیاز به تکمیل و کارهای بهتر دارد و اولین تاثیر آن تقدیر مخاطبان از کسانی است که برای ایران افتخار آفرینی کرده اند و در گام دوم افتخار آفرینان و قهرمانان ایرانی اسوه هایی هستند که هر فرهنگ به آنها نیاز دارد و جوانان ونوجوانان ایرانی نیز نیاز به اسوه و الگوهای ملی دارند که در این موزه ها می توان آن ها را دید و شناخت.
این موزه امروز در محل کمیته ملی المپیک گشایش یافت.
ورزشی **1828**9118**

نظر شما