شناسهٔ خبر: 33014489 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

خانه کتاب جم سنتر با همکاری ققنوس برگزار می کند؛

«باب اسرار» نگرشی تازه بر ساحت معنوی مولانا

"باب اسرار" عنوان اثری تازه از انتشارات ققنوس به قلم "احمد امید" و ترجمه ارسلان فصیحی است که رونمایی آن فردا سه شنبه، با حضور استادان و هنرمندان، به میزبانی خانه کتاب جم سنتر برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ رونمایی از کتاب "باب اسرار" به قلم "احمد امید" و ترجمه "ارسلان فصیحی" توسط انتشارات ققنوس در خانه کتاب  مجتمع جم سنتر (واقع در خیابان باهنر، خیابان جماران، مجتمع جم سنتر، طبقه ۲) ساعت 8:30 برگزار می شود. 

در این رونمایی که با حضور استادان، هنرمندان و علاقه مندان به حوزه عرفان وادبیات برگزار می شود، استاد علیرضا پورامید نویسنده، شاعر و موسیقی شناس درباره جایگاه مولانا  از منظر عرفانی و ادبی  به سخنرانی خواهد پرداخت. 

در این مراسم اجرای موسیقی توسط مجید رهنما "نی" هاشم احمدوند"آواز" مهوش کیانی خوانش "غزلیات مولانا" انجام خواهد گرفت و اجرای سماع  گروه "آقای سماع" با  پخش کلیپی ادامه خواهد داشت. 

همچنین در بخشی از این برنامه مترجم این اثر "ارسلان فصیحی" درباره چرایی انتخاب "باب اسرار" برای ترجمه آن و مسائل مختلف پیرامون ترجمه این کتاب به سخن خواهد پرداخت.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: «باب اسرار» رمانی است معمایی و عرفانی که همین پیوند دیرینه و در عین حال نو معما و عرفان آن را چنان جذاب کرده که از همان نخستین صفحات مخاطب را با خود همراه می‌کند. زبان و زمان از مهم‌ترین نقاط قوت و جذابیت کتاب‌اند. از یک سو مولانا و شمس تبریزی در ترجمه فارسی این کتاب فرصت یافته‌اند که اندیشه‌های‌شان را به زبان خودشان بیان کنند، همان زبان غنی و قوی قرن هفتم که برای ما فارسی‌زبانان با عرفان و حکمت و زیبایی گره خورده است. از سوی دیگر، حضور شمس تبریزی در قرن حاضر و دنیای مدرن، که با زبان زمانه خودش حرف می‌زند و به سیاق زمانه خودش لباس پوشیده و رفتار می‌کند، موقعیت‌هایی خوش و خیال‌انگیز خلق کرده است که بر جذابیت داستان، که در لایه‌ای دیگر ماجرایی کاملاً پلیسی و امروزی را روایت می‌کند، افزوده است.

حضور در این رونمایی برای عموم آزاد است . 

بابا اسرار

 

نظر شما