شناسهٔ خبر: 33014238 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

اخلاق مسأله ای محوری در فعالیت های حوزه به شمار می رود

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که فعالیت های علمی حوزه بدون توجه به اخلاق و تربیت از رشد و اثرگذاری لازم برخوردار نخواهد بود، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده که طلاب مهذب سریعتر از سایر از افراد مسیر رشد و تعالی علمی را طی می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی با معاونان تهذیب مدارس علمیه شرق استان با مهم ارزیابی کردن تقویت مسائل اخلاقی و تربیتی در حوزه، گفت: تعلیم و تربیت باید مبنای همه فعالیت های حوزه باشد.

وی با بیان این که علم آموزی بدون توجه به اخلاق اثر خوبی در پی نخواهد داشت، افزود: همراهی علم و اخلاق است که می تواند انسان را به اوج برساند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که امروز نیازمند تقویت بیشتر مباحث اخلاقی و تربیتی در حوزه هستیم، خاطرنشان کرد: رشد اخلاقی در طلبه به طور حتم تقویت بنیه علمی او در مراحل مختلف زندگی طلبگی خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه در سال های اخیر شاهد تحول مناسبی در برنامه های اخلاقی و تربیتی حوزه های علمیه بوده ایم، تصریح کرد: طرح جامع تربیتی طی سال های اخیر در مدارس علمیه اجرایی شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این طرح آثار و برکات ارزشمندی را در رشد اخلاقی و معنوی طلاب در پی داشته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز تقویت برنامه های تربیتی و اخلاقی در سطح مدارس علمیه جزء اولویت های مهم معاونت تهذیب است.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که اخلاق مسأله ای مهم و محوری در فعالیت های حوزه به شمار می رود، تصریح کرد: کم توجهی به مباحث اخلاقی آثار سویی را در تربیت طلاب به همراه خواهد داشت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که توجه به مباحث اخلاقی همواره مورد تأکید علما و مراجع بزرگ دینی بوده است، بیان داشت: باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تقویت مباحث اخلاقی در حوزه بهره لازم گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، برگزاری مستمر جلسات اخلاق در سطح مدارس را امری ضروری و الزامی دانست و خاطرنشان کرد: همه مدارس موظف هستند به صورت مستمر و منظم با بهره گیری از علما و اساتید مجرب حوزه استان، دروس اخلاق را در سطح مدارس برگزار کنند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که فعالیت های علمی حوزه بدون توجه به اخلاق و تربیت از رشد و اثرگذاری لازم برخوردار نخواهد بود، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است که طلاب مهذب سریعتر از سایر از افراد مسیر رشد و تعالی علمی را در حوزه طی خواهند کرد.  

نظر شما