شناسهٔ خبر: 33013751 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۸۳ درصد سرقت‌های واقع شده آذربایجان شرقی در دو ماهه سال ۹۸ کشف شد

R7887/P/S6,47/CT11

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در طول دو ماه بعد از عید ۸۳ درصد سرقت‌های واقع شده کشف شده است گفت: مردم با توجه به توصیه‌های پلیسی و افزایش مراقبت از داشته‌های خود، در برقراری امنیت و ناکام گذاشتن سارقین به پلیس کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سردار حسین عبدی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه جرم سرقت از جرایمی است که اگر زیاد باشد، احساس نا امنی در جامعه زیاد است و اگر کم باشد، احساس امنیت بالایی در جامعه وجود خواهد داشت، اظهار داشت: قدرت و توان پلیس هم برای کشف جرم سرقت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه اگر پلیس کشفیات قابل توجهی در سرقت داشته باشد احساس امنیت افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در یک هفته گذشته در آذربایجان شرقی 172 نفر سارق و 31 مالخر دستگیر شدند که اقلام قابل توجهی هم از این افراد کشف شده است گفت: با هماهنگی مراجع قضایی این اموال به مالباختگان استرداد داده می‌شود.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تنها برخورد پلیسی و قضایی کافی نیست و پیشگیری نیز بسیار اهمیت دارد تصریح کرد: بیش‌ترین پیشگیری با مشارکت مردم می‌تواند انجام شود. بیش‌ترین وقوع سرقت مربوط به سرقت از خودرو است که 40 درصد سرقت‌های استان را به خود اختصاص می‌دهد لذا از مردم درخواست داریم که در ایمنی خودرو تلاش بیشتری داشته باشند و از پارک خودرو در جاهای خلوت خودداری کرده و با ارتقای ایمنی خودرو فرصت را برای سارقین فراهم نکنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از سرقت‌هایی که بیشترین آمار را بعد از خودرو به خود اختصاص داده، سرقت از خانه‌باغ‌ها است که به دلیل پراکندگی جغرافیایی، مستلزم این است که مالکین مراقبت‌های بیشتری داشته و اموال ارزشمند را در این اماکن نگهداری نکنند ضمن اینکه حتی در منازل هم از نگهداری اشیاء گرانقیمت خودداری کنند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در طول دو ماه بعد از عید 83 درصد سرقت‌های واقع شده کشف شده است گفت: مردم با توجه به توصیه‌های پلیسی و افزایش مراقبت از داشته‌های خود، در برقراری امنیت و ناکام گذاشتن سارقین به پلیس کمک کنند.

سردار عبدی از دستگیری باند 5 نفره سرقت از منازل در ایام نوروز خبر داد که 4 مرد و یک زن بودند، خاطر نشان کرد: این باند در ایام تعطیلات نوروز از منازل مختلف سرقت کردند که به 27 فقره سرقت اعتراف کرده و اموال به دست آمده 1 میلیارد و 700 میلیون تومان ارزش ریالی دارد که پس از شناسایی به صاحبان اموال استرداد می‌شود.

وی تاکید کرد: در حوزه سرقت‌های مهم منزل و مغازه 5 درصد کاهش داریم ولی در سرقت‌های خرد مانند سرقت دوچرخه و خانه باغ 17 درصد رشد داریم که نیازمند مشارکت مردم برای کاهش این آمار هستیم.

انتهای پیام/ ت

نظر شما