شناسهٔ خبر: 33013629 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

در کنفرانس "القدس" در کراچی:

احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان خواستار برگزاری رسمی روز جهانی قدس شدند

حوزه/ اعضای احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان در سخنرانی خود در کنفرانس قدس خواستار برگزار رسمی " روز جهانی قدس" در این کشور شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه»، کنفرانس قدس از سوی بنیاد فلسطین پاکستان در شهر کراچی برگزار شد.

سناتور سراج الحق امیر جماعت اسلامی پاکستان، محمد زبیر استاندار سابق ایالت سند، دکتر فاروق ستار عضو سابق مجلس ملی پاکستان، اسرار عباسی عضو ارشد حزب حاکم پاکستان، محفوظ خان عضو سابق پارلمان ایالتی سند، صابر ابو مریم دبیر بنیاد فلسطین پاکستان، حجت الاسلام سید باقر زیدی دبیر مجلس وحدت مسلمین سند، دکتر عالیه امام، مولوی قاضی احمد نورانی، پیرازهر همدانی و ارشد نقوی از سخنران این کفرانس بودند.

همدلی با مردم فلسطین جزء ایمان ما است

سناتور سراج الحق امیر جماعت اسلامی پاکستان در سخنرانی خود گفت: ملت های مختلف جهان به خاطر انسانیت همراه با مردم فلسطین هستند، اما همدلی با مردم فلسطین جزء ایمان ما است و ما نمی گذاریم پاکستان اسرائیل را به رسیمت بشناسد، امروز کودکان فلسطینی به جای اینکه راهی مدرسه شوند برای شهادت آماده می شوند.

وی افزود: اول و آخر پاکستان اسلام است و برای همین ما همیشه با مردم مظلوم فلسطین بوده و هسیتم.

سراج الحق خاطرنشان کرد: ‌درگیری عربستان و ایران به نفع اسرائیل است، چون اسرائیل می خواهد با تفرقه میان مسلمانان بر دنیا حاکمیت کند و درهمین راستا آمریکا نیز سعی دارد به ایران حمله کند و اگر چنین اتفاقی بیفتد به ضرر امت اسلامی تمام خواهد شد.

بعضی از کشورهای عربی با اسرائیل رابطه دارند

محمد زبیر عضو ارشد حزب مسلم لیگ نواز و استاندار سابق ایالت سند هم با بیان اینکه اگر ما از فلسطین حمایت کنیم می توانیم در مورد مسئله کشمیر محکم‌تر در جهان موضع گیری کنیم اظهار داشت: بعضی از کشورهای عربی با اسرائیل رابطه دارند و اسرائیل در مخالفت با ایران با بعضی از کشورهای عربی متحد شده است، اما فلسطین برای ما به عنوان قبله اول بسیار مهم است و پاکستان باید در همه میدانها از فلسطین حمایت کند.

قدرت های مختلف برای به رسمیت شناختن اسرائیل به پاکستان فشار آوردند اما با مخالفت نخست وزیر روبرو شدند

اسرار عباسی عضو ارشد حزب حاکم پاکستان هم در سخنرانی خود در این کنفرانس اظهار داشت: دولت پاکستان همیشه از فلسطین حمایت کرده  و از جوانب مختلف برای به رسمیت شناختن اسرائیل توسط پاکستان فشار آوردند اما با مخالفت عمران خان نخست وزیر این کشور روبرو شدند و دولت برای حل این مسئله بزرگ اسلام همیشه در تلاش است.

گفت‌وگو در مورد مظلومیت مردم فلسطین بسیار مهم است

دکتر فاروق ستار عضو سابق مجلس ملی پاکستان هم حملات اسرائیل به فلسطین را به شدت محکوم کرد و گفت: گفت‌و گو در مورد مظلومیت مردم مظلوم فلسطین بسیار مهم است و من احساس می کنم که رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است که فلسطین را جزء اسرائیل قرار دهد، اما دولت پاکستان باید همیشه از فلسطین حمایت کند.

سخنرانان دیگر هم در سخنرانی خود در این کنفرانس گفتند: اکنون اسرائیل در محاصره است. اسرائیل می خواست با داعش سوریه را تحت کنترل خود قرار دهد، اما همه برنامه های این رژیم در مورد سوریه برعکس شد و اسرائیل به زودی نابود خواهد شد.

سخنرانان در ادامه افزودند: فرمان امام خمینی است که تنها راه حل مسئله فلسطین مقاومت است و از این رو امروز غزه درحالت دفاعی قرار دارد.

نظر شما