شناسهٔ خبر: 33013456 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

از سوی سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا صورت گرفت

اتحادیه اروپا به دونالد ترامپ هشدار داد

اتحادیه اروپا در واکنش به لفاظی رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران، به وی هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وستنیک، «مایا کوتسیانچیچ» سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در واکنش به لفاظی رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران به ترامپ هشدار داد.

«مایا کوتسیانچیچ» سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره موضع اتحادیه اروپا در قبال توئیت تهدیدآمیز اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ایران تأکید کرد که خاورمیانه خود به اندازه کافی دچار تنش و بی ثباتی است و نباید به این تنش‌ها دامن زده شود.

سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص تصریح کرد: من در مورد یک توئیت خاص اظهار نظر نمی‌کنم اما به طور کلی باید بگویم که این منطقه نیاز به عوامل بی ثبات کننده بیشتری ندارد.

وی در این باره تأکید کرد: این چیزی است که ما همیشه بر آن تأکید داشته ایم. ما معتقدیم باید از هرگونه اقدامات یا اظهارات تنش زا اجتناب شده و از هیچ تلاشی برای کاهش تنش‌ها فروگذاری نشود.

گفتنی است، ترامپ ساعاتی پیش در مصاحبه‌ای به تکرار موضع گیری خصمانه خود علیه تهران پرداخت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به تهدید اخیر ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ایران، در پیامی در فضای مجازی تاکید کرد: دونالد ترامپ به تحریک تیم «ب»، امید دارد به چیزی دست یابد که اسکندر، چنگیز و دیگر متجاوزین در آن ناکام بوده‌اند.

وی در ادامه آورده است: ایرانیان هزاران سال سربلند ایستاده اند و متجاوزین همه رفته‌اند. تروریسم اقتصادی و رجزخوانی‌ها برای نسل‌کشی، ایران را پایان نخواهد داد. هرگز یک ایرانی را تهدید نکن. احترام را آزمایش کن، جواب خواهد داد.

نظر شما