شناسهٔ خبر: 33013231 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه بابلسر:

مباحث فرهنگی نباید به بهانه مشکلات اقتصاد در حاشیه قرار بگیرد

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید به بهانه مسائل اقتصادی، مسأله مهمی همچون فرهنگ در حاشیه قرار گیرد، تصریح کرد: بی توجهی به فرهنگ کشور به طور آثار مخرب بسیاری را در جامعه با خود به همراه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امروز در نشستی با از فعالان فرهنگی شهرستان بابلسر، ماه مبارک رمضان را ماه خودسازی و تهذیب نفس دانست و گفت: خداوند متعال در این ماه با فضیلت نگاه خاصی به بندگان خود دارد.

وی با بیان این که اعمال ما باید در این ماه به گونه ای باشد که جزء بندگان خاص خداوند قرار گیریم، افزود: دعا، عبادت و استغفار به درگاه خداوند متعال در ماه مبارک رمضان انسان را به سعادت و رستگاری خواهد رساند.

حجت الاسلام قلی پور با تأکید بر این که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای انس با کلام الله است، خاطرنشان کرد: اگر انس با قرآن با عمل به آن همراه باشد آثار ارزشمندی در زندگی ما خواهد داشت.

امام جمعه بابلسر با بیان این که عمل به مفاهیم قرآنی با اهمیت تر از قرائت آن است، تصریح کرد: باید مفاهیم قرآنی در سطوح مختلف زندگی هر یک از ما نهادینه شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز جامعه اسلامی از مفاهیم ناب قرآنی فاصله گرفته است، بیان داشت: مشکلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی که امروز در جامعه شاهد آن هستیم نتیجه فاصله گرفتن از مفاهیم ارزشمند قرانی است.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که قرآن باید در تمام سطوح زندگی فردی و اجتماعی نهادینه شود، خاطرنشان کرد: باید نگاه سطحی و ظاهری به این مفاهیم ارزشمند کنار رود و ارزش های ناب قرآنی در جامعه گسترش پیدا کند.

امام جمعه بابلسر در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت فرهنگی جامعه اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه امروز در این بخش ضعف های بسیاری وجود دارد، تصریح کرد: نگاه مسئولان به مباحث فرهنگی کشور عمیق نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید به بهانه مسائل اقتصادی، مسأله مهمی همچون فرهنگ در حاشیه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بی توجهی به فرهنگ کشور به طور آثار مخرب بسیاری را در جامعه با خود به همراه خواهد شد.

حجت الاسلام قلی پور با تأکید براین که هر چه در عرصه فرهنگی کشور سرمایه گذاری صورت گیرد، باز هم کم است، بیان داشت: فرهنگ یک مسأله زیرساختی در هر جامعه ای به شمار می رود که باید مورد توجه جدی متولیان این حوزه قرار گیرد.

امام جمعه بابلسر با بیان این که فشارهای اقتصادی دشمن علیه کشورمان باین معنی نیست که آنها برنامه های ضد فرهنگی خود را دنبال نمی کنند، افزود: حاشیه های اخیری که در برخی مدارس کشور به وجود آمده بود نشان دهنده عمیق نفوذ و برنامه ریزی دشمن علیه فرهنگ دینی و انقلابی کشورمان است.

نظر شما