شناسهٔ خبر: 33013071 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

امنیت اجتماعی موجب رونق تولید می شود

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در پناه امنیت پایدار، فعالیت‌های اقتصادی سامان می‌یابد و زمینه رونق تولید در کشور فراهم می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم عصر امروز در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به پیام‌های قرآنی جزء چهاردهم اظهار داشت: در آیات جزء چهاردهم ذیل داستان حضرت لوط علیه‌السلام، مبحث امنیت اخلاقی و اجتماعی بیان شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری هم‌جنس‌گرایی را بدترین گرفتاری اخلاقی قوم لوط دانست و افزود: قوم لوط آن‌چنان در گناه هم‌جنس‌گرایی غرق شده بودند که از راه طبیعی که خداوند برای تأمین نیازهای غریزی و تکثر نسل قرار داده بود، غفلت کردند.

وی تصریح کرد: این قوم قصد تعرض به مهمانان حضرت لوط علیه‌السلام را داشتند که حضرت لوط مانع آن‌ها شدند؛ اما این قوم به حضرت لوط گفتند که ما به تو گفته بودیم که نباید کسی را در خانه خود پناه دهی.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم خاطرنشان کرد: هدف قوم لوط از بیان این مطلب این بود که به دنبال ناامن کردن جامعه برای مردم بودند تا بتوانند به این واسطه اهداف شوم خود را عملی کنند.

وی با بیان اینکه خداوند سرانجام این قوم را با باریدن سنگ بر سرشان نابود کرد، گفت: حضرت لوط علیه‌السلام این قوم را از منکر بازداشت و در مقابل به آن‌ها فرمود: ای قوم به جای گناه، از مسیر ازدواج نیاز خود را برآورده کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بالا رفتن سن ازدواج امنیت اخلاقی را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: رسول خدا(ص) می‌فرمایند: «به‌واسطه ازدواج دین خود را در امان نگه‌دارید»، از این رو جوان با ازدواج به موقع، دین خود را از غارت شیطان حفظ می‌کند.

وی افزود: در روایات بیان شده دختران مانند میوه‌های رسیده هستند که به موقع باید ازدواج کنند؛ چراکه اگر میوه رسیده مدت زیادی بر روی درخت باقی بماند، طراوت و زیبایی خود را از دست می‌دهد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: دختران و پسران هرگاه نیاز به همسر داشتند، باید ازدواج کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم جلوگیری از طغیان جنسی را از برکات ازدواج به موقع در جامعه اسلامی دانست.

وی با اشاره به آیات سوره نحل، گفت: سوره نحل، سوره نعمت‌ها است و در این سوره از ۴۰ نعمت یادشده که یکی از آن‌ها امنیت اجتماعی پایدار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در پناه امنیت پایدار، فعالیت‌های اقتصادی سامان می‌یابد و زمینه رونق تولید در کشور فراهم می‌شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

 

نظر شما