شناسهٔ خبر: 33012270 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

کاهش نرخ ازدواج، زنگ خطری جدی برای امنیت جمعیتی و اجتماعی کشور است

حوزه/ عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی گفت: متأسفانه مسئول سلامت وزارت بهداشت خبر از کاهش ۳۰ درصدی نرخ ازدواج نسبت به مدت مشابه سال قبل داده است؛ که با وجود بیش از ۱۱ میلیون مجرد در کشور این مسئله زنگ خطری جدی برای کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با بیان اینکه خداوند به خاطر خلقت و امور خود مورد پرسش نیست؛ بلکه این بندگان هستند که باید به درگاه الهی پاسخگو باشند، اظهار داشت: افعال و کارهای الهی از روی حکمت و علم است؛ بنابراین خطایی در آن راه ندارد که نیاز به پاسخ باشد.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی افزود: خداوند در آیات سوره انبیاء از کافران می‌خواهد که دلیل کفر خود را بیان کرده و بودن و ماندن بر سنت پدران را دلیل مناسبی برای کفر و شرک کافران نمی‌داند.

وی با تأکید بر اینکه گروهی از مشرکان تهمت‌های ناروای زیادی را به خداوند نسبت می‌دهند، گفت: یکی از این تهمت‌ها این است که فرشتگان و ملائکه دختران یا پسران خداوند هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: در آیات سوره انبیا این تهمت به خوبی از جانب خداوند پاسخ داده شده و خداوند شش ویژگی را برای فرشتگان بیان می‌کند و می‌فرماید «فرشتگان اولاد خدا نیستند، فرشتگان عبد و بنده خداوند هستند».

وی تصریح کرد: در ادامه آیات به دیگر ویژگی‌های فرشتگان از سوی خداوند اشاره شده که «فرشتگان هیچ‌گاه در امور مختلف بر خداوند پیشی نمی‌گیرند، بندگان اکرام شده خداوند هستند؛ چراکه هرگز گناه نمی‌کنند، تمام اوامر الهی را اطاعت کرده و به آن عمل می‌کنند و حق شفاعت دارند».

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه مقام شفاعت در این عالم و آخرت مقام برجسته‌ای است، گفت: بعضی از آیات قرآن کریم می‌فرماید «در قیامت برای گروه ظالمین هیچ شفاعتی وجود ندارد؛ گروه دیگری از آیات از شفاعت مؤمن، شهید و اهل‌بیت سخن می‌گویند».

وی تصریح کرد: بعضی از آیات قرآن کریم می‌فرمایند «شفاعت تنها مخصوص خداوند است و تنها خداوند است که اجازه شفاعت می‌دهد».

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: مقام شفاعت تنها برای مؤمنان به خداوند است؛ چراکه ظالم و مشرک به این واسطه که ارتباطی با خداوند ندارند، نمی‌توانند از مقام شفاعت بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تأکید بر این که افضل‌ شفاعت‌ها بنابر فرموده رسول خدا(ص) شفاعت برای امر ازدواج است، گفت: متأسفانه در روزهای اخیر مسئول سلامت وزارت بهداشت خبر از کاهش ۳۰ درصدی نرخ ازدواج نسبت به مدت مشابه سال قبل داده است.

وی افزود: باوجوداین که در کشور بیش از ۱۱ میلیون مجرد وجود دارد، این مسئله زنگ خطری برای کشور است که لزوم فراهم‌سازی بستر ازدواج جوانان را به خاطر مسائل جمعیتی و حفظ امنیت اخلاقی جدی کرده است.
عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی ایجاد مؤسسات ازدواج و جهیزیه در کشور را ضروری دانست و گفت: جوانی که به‌موقع ازدواج کند، دین خود را از دستبرد شیطان در امان نگه‌داشته است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

نظر شما