شناسهٔ خبر: 33012065 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون| رسول نجفیان بازیگر سریال جدید قاسم جعفری/ حجت‌الاسلام شهاب مرادی به شبکه قرآن می‌رود

R1515/P/S4,1430/CT12

رسول نجفیان از حضور در سریال «عین شین قاف»- (عشق) قاسم جعفری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

«آباد باش» مستند شبکه پنج شد

مستند روایی «آباد باش» با محوریت آبادانی و پیشرفت در شهر قلعه گنج کرمان بزودی در جدول پخش برنامه‌های شبکه پنج سیما قرار می‌گیرد. صفا چاوش اوغلی تهیه‌کننده و کارگردان  مستند «آباد باش» در توضیح بیشتر این مستند گفت: " آباد باش" با مشارکت بنیاد  مستضعفان علوی و شبکه پنج سیما در 15 قسمت 10 دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: این مستند روایی – داستانی با محوریت آبادانی و محرومیت‌زدایی شهر قلعه گنج استان کرمان تهیه شده و پیشرفت‌های اخیر این شهر در زمینه‌های مختلف مانند کشاورزی، کارآفرینی، دامداری، اشتغال، خدمت‌رسانی به اقشار ضعیف و ... را در قاب تصویر می‌کشد.

چاوش یادآور شد: هر قسمت این «آباد باش» به یک موضوع ( کشاورزی، کارآفرینی و ...) می‌پردازد و ایمان ایرانمنش برای مخاطبان این پیشرفت‌ها را روایت می‌کند. گفتگو با مسئولان این شهر همراه با تصاویر مرتبط با موضوع برنامه از آیتم‌های دیگر این مستند است.

مستند «آباد باش» کاری از گروه اقتصاد شبکه پنج سیماست که بزودی روانه آنتن می‌شود.

حضور رسول نجفیان در سریال جدید قاسم جعفری

رسول نجفیان درباره بازی در سریال «از یادها رفته» گفت: به‌واسطه دوستی قدیمی، بهرام بهرامیان من را به کار دعوت کرد و وقتی درباره نقش و کاراکتر این سریال با هم گفت‌وگو کردیم، از این نقش خوشم آمد و پس از موافقت در این پروژه حضور یافتم. بازی من در این سریال یک سال طول کشید یعنی من از خرداد سال 97 مقابل دوربین بودم.

رسول نجفیان درباره کاراکترش در سریال «از یادها رفته» اظهار کرد: «پرویز» پدری هست که از همسر اولش که فوت کرده و عاشقش هم بوده، دختری به نام «مهربانو» به یادگار دارد و برای همین هم در ازدواج دومش با «فریده» دیگر حاضر نشد که بچه‌دار شود. در نتیجه، ازدواج دوم پرویز فقط برای اداره زندگی‌اش بوده ولی در اصل تمام فکر و ذهن این پدر، دخترش هست. در ادامه داستان هم می‌بینیم که این دختر با ماجراهای عاطفی مواجه می‌شود و در برابر دو خواستگاری که می‌توان گفت شروع یک فاجعه برای او و زندگی ما هست، همراه می‌شود.

این بازیگر پیشکسوت ادامه داد: برای هر پدر جدایی از دخترش دشوار است بخصوص برای پدری که علاقه و وابستگی زیادی به فرزندش دارد. اما گرفتاری خانواده ما در سریال ورای مسائل عاطفی است و به جرأت می‌گویم که نقش من بسیار خاص، عاطفی و دشواری بود.

نجفیان درباره نکات بارزی که در سریال «از یادها رفته» به آن اشاره شده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه قرار نیست قصه را لو بدهم می‌گویم، ما ادامه و عواقب دیکتاتوری قاجار و پهلوی را در این سریال می‌بینیم و در نتیجه آن سلطه طلبی و زورگویی همچنان در این خاندان نفوذ دارد چرا که برای انسان‌ها اصلاً ارزش قائل نیستند. بخصوص مادر مهران (شکوه السلطنه) که یک زن زورگویی است که گمان می‌کند همه باید گوش به فرمان او باشند و هرکسی هم به دستورات آنها تمکین نکند باید از میان برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: یک نکته مهمی که در این سریال وجود دارد همین است؛ برخورد با این تفکر غلط و نشان دادن ظلم دیکتاتوری موجود در آن سال‌ها. حال و هوای تهران قدیم از دیگر نکات بارز و جالب سریال از یادها رفته است. تهرانی که از عهد قاجار رهایی پیدا کرده و وارد دورانی به اصطلاح مدرنیزه شدن است، مردم به جای لباس‌های سنتی و مرسوم آن دروان، کت و شلوار می‌پوشند، کراوات می‌زنند و کلاه شاپو سر می‌کنند. از نکات مهم دیگر این سریال مساله حجاب و ظلم خاندان پهلوی در کشف حجاب از زنان مسلمان ایرانی و سوق دادن اجباری مردم به سمت و سوی تفکر و پوشش غربی و رواج بی بند و باری است. من فکر می‌کنم در روند داستان، به این مسائل خوب پرداخته شده است.

نجفیان تأکید کرد: در این سریال، اراده معطوف به قدرت بشر به خوبی به تصویر کشیده شده است. بشری که هر خواسته‌ای دارد باید قدرت پیدا کند تا به خواسته خود برسد اما یک موقعی هست که معنویت به این اراده بشر کمک می‌کند و انسان دچار والایش و تثبیت می‌شود اما یک موقع هم هست که این معنویت کمکی نمی‌کند و در آن جهل و جاهلیت خودش می‌ماند و متأسفانه فاجعه می‌آفریند درست مانند چیزی که در این سریال به آن اشاره شده است.

او در پایان گفت: من الان مشغول بازی در سریال «عین شین قاف» (عشق) به کارگردانی قاسم جعفری هستم.

حجت‌الاسلام شهاب مرادی مهمان عطر رمضان تلویزیون

حجت‌الاسلام شهاب مرادی کارشناس مسائل خانواده، محمدرضا پورزرگری و سیدجواد میری مهمانان امشب عطر رمضان شبکه قرآن سیما هستند. قرار است امشب بخش‌های جدید و متنوعی هم در این برنامه روی آنتن بروند.

عطر رمضان شبکه قرآن با اجرای مهدی آقابیگی از ساعت 22 روی آنتن می‌رود.

امیر کربلایی‌زاده امشب به «جشن رمضان» می‌رود

برنامه «جشن رمضان» در آستانه شب ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) میزبان امیر کربلایی‌زاده بازیگر تئاتر، تلویزیون و امید معنوی، محمود لاک تراش، التفات داود بیگی و جواد بیگی خوانندگان جوان کشورمان خواهد بود. شعارِ محوری برنامه امسال «جشن رمضان» (خوب باشیم) است. «جشن رمضان 98» امسال با محور شعار سال رونق تولید روی آنتن می‌رود. این برنامه به تهیه کنندگی سیدمحمد هاشمی‌اصل در ایام ماه مبارک رمضان هر شب حوالی ساعت 21:30 از محل نمایشگاه بین المللی تهران روی آنتن شبکه پنج می‌رود. بیست و دومین  برنامه «جشن رمضان» کاری از گروه خانواده  و کودک شبکه پنج سیماست.

«صراط» ویژه برنامه تلویزیونی امام حسن مجتبی(ع)

ویژه برنامه تلویزیونی «صراط» ویژه ولادت امام حسن مجتبی(ع) امشب ساعت22 روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود. «صراط» که در قالب مستند گونه ویژه تمام مناسبت های مذهبی و فرهنگی سال تهیه و تولید می شود، قسمت جدید از این برنامه در روز دوشنبه 30 اردیبهشت ماه به مناسبت ولادت امام حسن (ع) از شبکه چهار سیما پخش می شود.

در ویژه برنامه ولادت امام حسن مجتبی(ع) که روز دوشنبه ساعت 22 پخش می‌شود در بخش مستند با محمدعلی چلونگر استاد دانشکده ادبیات دانشکاه اصفهان گفتگو شده است. چلونگر که خود صاحب تألیفات متعددی است پیرامون زندگی امام حسن مجتبی(ع) تحقیقات و مطالعات بسیاری انجام داده است.

در قسمت نمایشی «صراط» که در آن محمد ستوده، اکبر دباغیان، بهرنگ محتشمیان، بهروزهارونی، محراب کرمانی، معراج کرمانی و یوسف صالحی ایفای نقش کرده‌اند داستان شاگرد طلافروشی روایت می‌شود که در طی یک تصادف در روز جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) کیف امانت طلاهای طلافروشی را گم می‌کند. این اتفاق که در مقابل حسینیه رخ می‌دهد باعث ورود خادم حسینیه به این ماجرا می‌شود...

در بخش شعرخوانی، محمدصادق میرصالحیان و فضل‌الله شیرانی ملقب به سخا درخصوص کریم اهل‌بیت به شعرخوانی می‌پردازند.

خاطرات شهید منا در شبکه افق زنده می‌شود

پنجاه و سومین قسمت برنامه «نیمه پنهان ماه» با حضور همسر شهید حمیدرضا حسینی، دوشنبه سی‌ام اردیبهشت از شبکه افق پخش می‌شود. سری جدید برنامه «نیمه پنهان ماه» چهارشنبه‌ها روی آنتن شبکه افق می‌رود. در پنجاه و سومین قسمت، زینب ابوطالبی مجری این برنامه به گفتگو با خانم زهرا شعبانی همسر شهید حمیدرضا حسینی می‌نشیند. شهید حسینی از جمله شهدای حادثه مناست که دوم مهرماه سال 94 و در ازدحام جمعیت حاضر، جان به جان آفرین تسلیم کرد. زهرا و حمیدرضا هشت سال پیش از آن یعنی در مردادماه سال 86 با یکدیگر ازدواج کرده بودند. «نیمه پنهان ماه» با تهیه کنندگی امیر بنان و کارگردانی یاسر انتظامی، ماه رمضان امسال هر روز ساعت 17 از شبکه افق پخش می‌شود و تکرار آن هم ساعت 6 صبح روز بعد روی آنتن می‌رود.

«میراث ماندگار» شبکه چهار در سالروز آزادی خرمشهر

«میراث ماندگار» به تهیه‎کنندگی فرج‌آلادین، برای پاسداشت این روز ماندگار به سراغ چهره‌های فرهنگی، هنری و نظامی رفته است و با آن‎ها در خصوص آزادسازی خرمشهر به گفتگو پرداخته است. به گفته فرج آلادین تهیه‎کننده برنامه، در «میراث ماندگار»با سردار یوسف مولایی و سردار مسجدی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس درخصوص حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر گفتگو شده است. همچنین در بخش دیگری از برنامه با محمد گلریز (خواننده انقلابی)، کورورش زارعی (بازیگر)، محمود یوسفی (شاعر) مصطفی جعفری (شاعر)، ابراهیم نوروزی فر (فعال فرهنگی)، نغمه مستشار نظامی(شاعر) و خسرو عباسی (نویسنده) صحبت شده است.

مجری این برنامه فاطمه اشکوریان تصاویری از آزاد سازی خرمشهر و عکس‎های خاطره انگیزی به میهمانان نشان می‎دهد و حس و حال آن‎ها را با دیدن این تصاویر جویا می‌شود. کارگردانی «میراث ماندگار» به عهده سعید چهرگانی است و از دیگر عوامل این برنامه می‎توان به نویسنده و کارشناس فرج آلادین، تصویربرداران امید فولادوند، حسین غلامی، مدیر تولید آن حسین بهزادی فر اشاره کرد.

«میراث ماندگار» محصول گروه سیاسی شبکه چهار سیماست و روز جمعه سوم خرداد، ساعت 13:45 از شبکه چهار پخش می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما