شناسهٔ خبر: 33011741 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در خصوص عملکرد ذوب آهن اصفهان در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا

موفقیت ذوب آهن دور از حاشیه های پایتخت

­کارشناس فوتبال ایران موفقیت تیم ذوب آهن اصفهان را ناشی از آرامش و دوری این تیم از حاشیه های فوتبال پایتخت در لیگ قهرمانان آسیا می داند

صاحب‌خبر -

حسین صالح در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در خصوص عملکرد ذوب آهن اصفهان در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا گفت: شاید اگر ماه ها قبل از هواداران ذوب آهن درباره وضعیت این تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا سوال می شد، خوشبینانه ترین نظرات در خصوص حفظ این تیم در لیگ برتر و انجام بازی های خوب در آسیا بود.
وی افزود: ذوب آهن با عملکرد خوبی که داشته در لیگ برتر ایران عنوان ششم شد و در لیگ قهرمانان آسیا با 11 امتیاز رده اول گروهش را در اختیار دارد، در حالیکه با تیم های قدرتمند الوصل امارات، النصر عربستان و الزورا عراق همگروه است.
*انرژی ذوبی ها روی آسیا
کارشناس فوتبال ایران گفت: می شود روی این تیم حساب باز کرد چون تغییر و تحولات خوب در این باشگاه علیرضا منصوریان سرمربی این تیم شد. این مربی وقتی دید که تیم را می تواند تا رتبه های میانی جدول قرار دهد، انرژی خود را روی لیگ قهرمانان آسیا گذاشت و با استفاده از بازیکنان جوان و باتجربه توانست ذوب آهن را به این رتبه خوب و قابل توجه در گروهش برساند.
*منصوریان به پختگی رسیده است
وی ادامه داد: آرزو دارم سیستم فوتبال ایران خود را پشتیبان این تیم نشان دهد و کمک کند تا ذوبی ها بتوانند مقام در خور توجهی در آسیا کسب کنند. منصوریان به پختگی لازم برای سرمربیگری رسیده است تا تیم خود را برای رتبه های بالاتر آسیا رهبری کند.
صالح با بیان اینکه ذوب آهن در هر بازی پیشرفت کرده است، گفت: با بررسی سوابق این تیم، می بینیم که ذوبی ها به عنوان یک تیم پرآوازه و قدیمی ایران از حیثیت خود در لیگ برتر دفاع می کند و در تورنمنتی آسیایی هم نماینده شایسته برای فوتبال ایران است. این موضوع نشان از برنامه ریزی و ساماندهی مدیریت باشگاه با هماهنگی کادر فنی است.
*بهترین خارجی لیگ در ذوب آهن
وی به موارد فنی ذوب آهن اشاره کرد و افزود: این تیم از بازیکنی به نام "کریستین اوساگونا" استفاده می کند که یکی از بهترین خارجی های لیگ ایران بوده و به عنوان یک بازیکن کلیدی با تنوعات تاکتیکی سازگار است.
این کارشناس فوتبال ایران گفت: در بازی با الزورا عراق، وقتی ذوبی ها مسابقه را در وقت قانونی تمام شده دیدند، به انجام بازی مستقیم روی آوردند و با ضربه سر بازیکن خارجی خود حبیب زاده در موقعیت گل قرار گرفت و با یک کنترل خوب توپ توانست گل دوم این تیم را بثمر برساند.
*استفاده از جوانان و باتجربه ها
وی افزود: رشید مظاهری، قاسم حدادی فر، حمید بوحمدان و میلاد فخرالدینی به عنوان بازیکنان باتجربه و جوانانی مثل رضا حبیب زاده، علیرضا چراغعلی و زبیر نیک نفس نفراتی هستند که موجب شده است که این اطمینان به منصوریان در مسابقات داده شود تا بتواند همه ابزارهای مثبت خود را در کنار هم داشته باشد.
*حفظ آمادگی جسمانی و انگیزه
صالح در خصوص نقاط ضعف ذوب آهن در ادامه لیگ قهرمانان آسیا گفت: حفظ آمادگی یکنواخت و رشد صعودی تیمی که به این خوبی تا این مرحله از لیگ قهرمانان بالا آمده است، رتبه خوبی دارد و در لیگ برتر هم خود را بالای جدول رساند، کار سختی است. از لحاظ انگیزشی باید بازیکنان را در سطح بالایی حفظ کرد و این کار از مربی مثل منصوریان برمی آید که در زمان بازی و مربیگری اش انرژی مثبت زیادی به تیم القا می کند.
وی افزود: ذوبی ها در هر بازی آمادگی خوبی نشان می دهند و باید آمادگی جسمانی آنها حفظ شود. وقتی آنها در دقیقه 92 گلزنی می کنند، به خصوص در لیگ قهرمانان کامبک های خوبی داشته اند و طوری به بازی بازمی گردند که حریفان از پیش حسابی روی آنها بازنکرده بودند.
کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه حفظ آمادگی جسمانی و انگیزه 2 فاکتور مهم برای ذوب آهنی ها است، گفت:کادرفنی ذوب آهن باید با مهارت خاصی این 2 فاکتور را دنبال کند تا بازیکنان همین طور به رشد صعودی خود ادامه دهند و برای روزهای سخت و دور حذفی در آسیا آماده شوند چون با یک اشتباه در ثانیه سرنوشت بازیها تغییر پیدا می کند.
*دور از حواشی پایتخت
وی افزود: این تیم به دور از پایتخت و حواشی آن در اصفهان آماده شد و کار خود را دنبال کرد، اما سرخابی های پایتخت درگیر حاشیه شدند، بخصوص آنکه در بالای جدول رده بندی لیگ برتر برای از دست ندادن جایگاه خود رقابت داشتند.
*ذوب آهن چیزی برای از دست دادن نداشت
صالح گفت: سرخابی ها برای لیگ قهرمانان باید خیلی چیزها را فدا می کردند اما ذوب آهن چیزی برای از دست دادن نداشت و تمام تمرکز خود را برای آسیا گذاشت و چون از مرکز فوتبال ایران دور بود با آرامش به موفقیت رسید. امیدواریم این تیم ایرانی در ادامه تورنمنت مسابقات خوبی انجام دهد و تا پایان در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد.

نظر شما