شناسهٔ خبر: 33011390 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کشف ۱۳ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۳ تن انواع مواد مخدر و روان گردان در کل کشور در یک هفته اخیر خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با هفته قبل که ۱۶ هزار و ۲۱۹ کیلوگرم بود،۲۰ درصد کاهش دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبری برنا؛ ناصر اصلانی افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۱ هزارو ۳۱۶ کیلوگرم بوده و ۸۷ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین از این میزان، ۸۷۱ کیلوگرم حشیش، ۴۴۷ کیلوگرم شیشه، ۱۷۸ کیلوگرم هرویین، ۵۸ کیلوگرم مرفین، ۲۰ هزارو ۶۰ عدد قرص روانگردان، ۲۴ مواد پیش‌ساز و ۱۲۸ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است. 

اصلانی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی هزار و ۲۱۳ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۰.۷ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی اظهار داشت: در هفته اخیر مجموعاً ۷ هزار و ۷۴۸ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‎ اند که از این تعداد ۲۷۶ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر و روانگردان، ۲ هزارو ۵۲۲ نفر خرده فروش و توزیع‎کننده مواد و ۴ هزارو ۵۵۳ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. ۳۹۷ نفر نیز طی سایر عملیات‎های مرتبط با موضوع مواد مخدر دستگیر شده‎اند.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: از ۲۶ هزار و ۶۰ عدد قرص روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با ۲۰ هزار و ۲۳۸ عدد مربوط به استان تهران است که نشان‎دهنده ۷۷ درصد مجموع کشفیات قرص‌های روانگردان در هفته اخیر است.

اصلانی با بیان اینکه بالغ بر ۸۱.۶ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد،‌ اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۲ هزار و ۴۴۴ کیلوگرم مربوط به استان تهران است که معادل ۱۹ درصد کشفیات کشور می‌باشد و سیستان و بلوچستان با ۲ هزارو ۳۲۷ کیلوگرم، کرمان با یکهزار و ۷۸۶ کیلوگرم، هرمزگان با یکهزارو ۶۷۳ کیلوگرم، اصفهان با ۸۹۶ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۷۴۱ کیلوگرم و فارس با ۷۳۰ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی گفت: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۱.۴ درصد است.

اصلانی اظهار داشت: طی این مدت، ۲۰۷ دستگاه خودرو، ۲۶ دستگاه موتورسیکلت، ۱۰ قبضه سلاح و ۳۳ دستگاه موبایل توقیف شد.

منبع/خبر آنلاین

 

 

نظر شما