شناسهٔ خبر: 33010217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۴۰۰۰ فرزند یتیم استان کرمان در انتظار حمایت خیران هستند

R7860/P/S6,67/CT15

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه اجرای طرح اکرام ایتام و اطعام نیازمندان از پانزدهم ماه مبارک رمضان به مدت یک هفته در کرمان اجرا می‌شود گفت: ۴ هزار فرزند یتیم در استان کرمان حامی ندارند.

صاحب‌خبر -

یحیی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان در راستای کمک به نیازمند در ماه مبارک رمضان طرح‌های ویژه‌ای برگزار می‌کند اظهار داشت: طرح‌ اکرام ایتام و اطعام نیازمندان، محسنین، همیان «مشارکت در تهیه مواد غذایی مورد نیاز محرومان»، مولا شفا «حامی‌یابی برای کمک به بیماران صعب‌العلاج»، مفتاح‌الجنة و فطریه و کفارات را از جمله طرح‌های مشارکتی کمیته امداد در ماه رمضان است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح اکرام ایتام و اطعام نیازمندان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) در کرمان آغاز می‌شود گفت: این طرح از پانزدهم ماه مبارک رمضان به مدت یک هفته در کرمان اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی برای کمک بیشتر به محرومان است، افزود: حدود نیمی از حامیان ما در ماه مبارک رمضان جذب این نهاد شده‌اند.

وی با عنوان اینکه هم اکنون 42 هزار و 500 حامی سرپرستی حدود 22 هزار فرزند یتیم و محسنین در استان کرمان را برعهده ‌دارند گفت: 4 هزار فرزند یتیم در استان حامی ندارند و انتظار می‌رود که مردم خیر استان در ماه مبارک رمضان حامی این کودکان شوند .

صادقی با بیان اینکه سال گذشته چهار هزار حامی جدید به جمع حامیان کمیته امداد پیوستند عنوان کرد: تعدادی از این حامیان از استان‌های دیگر و حتی خارج از کشور حمایت ایتام تحت حمایت این نهاد را عهده‌دار شدند که 102 نفر از این حامیان خارج از کشور هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به موضوع ساماندهی زکات فطریه در استان کرمان گفت: متولی جمع‌آوری زکات فطریه شورای زکات استان به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان است.

وی با بیان اینکه دبیری شورای زکات استان به عهده کمیته امداد گذاشته‌ شده است افزود: انتظار داریم همه مردم زکات خود را به این ستاد متمرکز اختصاص دهند تا به‌خوبی در زمینه‌های پیش‌بینی‌شده برای محرومان و نیازمندان هزینه شود.

انتهای پیام/ ت

نظر شما