شناسهٔ خبر: 33008886 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جزئیات مراسم لیالی قدر در حرم مطهر امام راحل

مراسم پر فیض دعا و نیایش و احیاء لیالی قدر با حضور سخنرانان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در حرم مطهر امام راحل برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، حمیدرضا سرمد سعیدی مدیر روابط عمومی آستان مقدس امام خمینی(س) در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری مراسم احیا و شب زنده داری در حرم مطهر امام راحل گفت: مراسم پر فیض دعا و نیایش و احیاء لیالی قدر و سوگواری شهادت مظلومانه مولای متقیان امیر مومنان علی ابن ابیطالب علیه‌السلام با حضور بیت شریف امام و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود و  برنامه عزاداری در شب‌های احیا در حرم مطهر امام راحل از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز و در ساعت ۲ بامداد به پایان می رسد.

وی با اعلام برنامه‌های شب نوزدهم ماه رمضان افزود: جمعه سوم خردادماه که با شب نوزدهم مصادف شده است حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم هاشمیان به ایراد سخنرانی پرداخته و حاج احمد شربیانی مداح این مراسم است.

مدیر روابط عمومی آستان مقدس امام خمینی(س) در ادامه تصریح کرد: همچنین در شب بیست و یکم ماه رمضان روز یکشنبه ۵ خرداد حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اکبر ناطق نوری سخنران خواهد بود و حاج حسین هوشیار به مداحی می‌پردازد.

وی در ادامه به توضیح مراسم شب سوم پرداخت و گفت: مراسم مداحی شب بیست و سوم ماه رمضان، دوشنبه ۷ خرداد توسط حاج مهدی منصوری برگزار می‌شود.

همچنین لازم به ذکر است طبق روال هر ساله تلاوت قرآن کریم و قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر در این شب‌ها از ویژه برنامه‌ها خواهد بود.

سرمد سعیدی خاطرنشان کرد: این مراسم ها با حضور اعضای بیت شریف امام راحل، مقامات کشوری و لشکری، خانواده‌های شهدا و اقشار مردم برگزار خواهد شد و مترو و شرکت اتوبوسرانی آماده خدمت‌رسانی به زائران حرم مطهر امام راحل تا پایان مراسم می باشد.

انتهای پیام/ی/د/ی

نظر شما