شناسهٔ خبر: 33008185 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

گشتي در بازار خريد و فروش ماشين دست دوم در چيتگر؛

امپراطوري دلال ها

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- پارکينگ چيتگر واقع در کيلومتر 13 جاده مخصوص کرج (شهيد لشگري) با مساحتي بيش از 10 هزار متر مربع روزهاي جمعه محل گردهمايي بسياري از افراد براي خريد و  فروش خودرو است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از شهرنوشت، دسترسي سهل و سريع و وجود فضاي مناسب براي پارک خودرو در اطراف محل در استقبال گسترده از پارکينگ چيتگر به عنوان محل خريد و فروش خودرو تاثير بسزايي داشته است.
ورودي 40 هزار توماني پارکينگ خريد و فروش و در نظر نگرفتن هر نوع سايه بان به خصوص در روزهاي آفتابي بزرگ ترين معضل مراجعه کنندگان در اين مجموعه بوده و در کنار آن فقدان  امکانات از کاستي هاي اين مکان است.
با ورود به پارکينگ با خيل عظيم خودروهاي فروشي اعم از صفر و کارکرده روبرو خواهيد شد.
سرگرد لطف اللهي که تردد افراد و خودروها را کنترل مي کرد با اشاره به کاهش رونق خريد و فروش خودرو گفت: با قيمت پرايد 55 ميليوني و پژو پارس 110 ميليوني کسي رغبتي براي خريد ماشين ندارد و به همين دليل است که از 5000 خودرويي که در پرديس خودروي چيتگر وجود دارد تنها 50 مورد آن معامله شده است.
شهروندي که از تهران پارس آمده بود درباره وضعيت خريد و فروش گفت:دو هفته است که ماشين 206 صندوق دار خود را براي فروش به چيتگر مي آورم اما خريداري پيدا نمي شود.
محسن مرتضوي فردي ميانسال که به دليل نبود سايه بان در اطراف ماشينش،چند صد متر از آن فاصله گرفته بود از عدم نظارت لازم بر بازار خريد و فروش خوردو ابراز گلايه مي کرد. اين شهروند اهل منطقه هفت حوض گفت:به جرات مي توان گفت در همين پارکينگ چيتگر اکثر افرادي که موفق به معامله مي شوند دلالاني هستند که بلاي جان بازار شده اند. بايد با نظارت جدي تر و برخورد قانوني و البته همکاري مردم وجود اين زالوهاي اقتصادي را از بازار خودرو پاک کرد.
سعيد قراقوزلو از سه راه آذري که براي فروش خودروي پژو 206 خود به چيتگر آمده، به خبرنگار شهر نوشت گفت:بازار خودرو عليرغم تمام سروصداها و هياهوي بيروني، رونق چنداني ندارد و طي دو ساعتي که من در اينجا حضور دارم هيچ خريد و فروشي انجام نشده است.
محمد حيدري که از اهالي رباط کريم بود نيز از کسادي بازار گفت و از مبلغ ورودي گران و پايين بودن سطح امکانات پرديس خودروي چيتگر گلايه داشت.
کامران نورالله زاده شهروندي از منطقه 19 تهران با اشاره به بلاتکليفي بازار خودرو گفت: به دليل نظارت کم و همچنين مشخص نکردن قيمت ثابت از سوي سازندگان، افراد در بازار قيمت ها را به صورت دلخواه خود تعيين مي کنند.
در همين حين با جواني روبرو شديم که به نقش شايعه در بازار اشاره مي کرد: وضعيت رونق بازار خودرو تا حدود سه هفته پيش تاحدودي مناسب بود اما پس از شايعه احتمال کاهش قيمت ماشين ها و افزايش قيمت بنزين، از رونق افتاده است.
فرد ديگري به نام امير رضايي که در پي يافتن سايه‌بان در اطراف پارکينگ بود گفت: با اين شرايطي که در بازار ماشين وجود دارد کمتر کسي را مي توان يافت که جرات خريد و فروش داشته باشد. البته بايد عرض کنم که از وقتي قيمت ها را از سايت هاي خريد و فروش خودرو برداشتند شاهد تثبيت نسبي قيمت ها بوده ايم.
وي در پايان در مورد سطح پايين امکانات پرديس خودروي چيتگر گفت: نسبت به مبلغ ورودي گزافي که دريافت مي شود امکانات اين مجموعه در سطح نازلي قرار دارد. اگر امکانات رفاهي و بهداشتي بيشتري براي افراد در نظر گرفته شود ديگر شاهد صحنه هايي همانند پناه گرفتن در داخل صندوق عقب يا زير خودرو براي دوري از آفتاب شديد نخواهيم بود.

نظر شما