شناسهٔ خبر: 33008116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با احتساب ۶ کتابخانه آماده بهره‌برداری؛

اصفهان رتبه نخست تعداد کتابخانه های کشور را دارد

اصفهان -سرپرست کتابخانه های استان اصفهان گفت: ۶ کتابخانه جدید در استان اصفهان آماده بهره‌برداری است که با افتتاح آنها استان اصفهان به نخستین استان کشور به لحاظ تعداد کتابخانه تبدیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

امیر هلاکویی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی تنها مکانی برای امانت و بازگشت کتاب نیستند، اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی مختلف مرتبط با موضوع کتاب و کتابخوانی را در حوزه‌های ایجاد انگیزه، و ایجاد مهارت تعریف کرده‌ایم.

وی افزود: بر این اساس نشست‌های کتاب‌خوان، جلسات نقد و بررسی، جلسات قصه‌گویی، بلندخوانی، جمع خوانی، سیرهای مطالعاتی، قرآن و نهج‌البلاغه در سرتاسر استان در حال اجراست.

برگزاری ۱۵ هزار برنامه فرهنگی توسط اداره کل کتابخانه‌های استان در سال ۹۷

سرپرست کتابخانه‌های استان اصفهان با بیان اینکه در مناطق محروم طرح دوره‌های آموزشی در حوزه کتاب و کتاب خوانی برگزار می‌شود، ابراز داشت: سال گذشته استان اصفهان با ۱۵ هزار برنامه در یک سال استان نخست کشور به لحاظ تعداد برنامه فرهنگی شد.

وی ادامه داد: در حوزه ایجاد دسترسی نیز هفت کتابخانه آماده افتتاح در استان اصفهان داریم که یک مورد هفته گذشته در شهر سروستان شهرستان شهرضا افتتاح شد و ۶ مورد دیگر نیز طی هفته‌های آتی افتتاح می‌شود.

افتتاح یک کتابخانه در محله الیادران شهر اصفهان

هلاکویی با بیان اینکه یکی از این کتابخانه‌ها در محله الیاداران شهر اصفهان آغاز به کار خواهد کرد، ابراز داشت: با افتتاح این هفت کتابخانه استان اصفهان به نخستین استان کشور به لحاظ تعداد کتابخانه تبدیل می‌شود.

نظر شما