شناسهٔ خبر: 33008096 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

همکاري هاي منطقه اي و استاني در توسعه ظرفيت ها موثر است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- وزير کشور گفت: همکاري هاي بين منطقه اي و استاني مي تواند در جهت رشد و توسعه ظرفيت هاي ملي، منطقه اي موثر باشد.

«عبدالرضا رحماني فضلي» امروز- دوشنبه- در جلسه کارگروه منطقه 3 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اين جلسه طبق تکليفي که در برنامه شده و اقداماتي که در وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه شکل گرفته است مقرر شد 9 منطقه در کشور متشکل از استان هاي مختلف داشته باشيم و با توجه به ظرفيت هاي منطقه اي خيلي از برنامه ريزي ها و اقدامات در حوزه اقتصادي، توليدي، اشتغال و تجارت را با هم انجام دهيم.
وي ادامه داد: منطقه 3 شامل ايلام، کرمانشاه، لرستان و همدان است و در اين نشست که دومين جلسه اي است که تشکيل شد تصميمات بسيار خوبي گرفته شد. معتقد هستم همکاري هاي بين منطقه اي و استاني مي تواند در جهت رشد و توسعه ظرفيت هاي ملي، منطقه اي و استاني موثر باشد.
وزير کشور خاطرنشان کرد: با تلفيق امکانات مناطق و ايجاد مشارکت مي توانيم استان ها را به شکل مکمل بهم پيوند دهيم. مثلا مي توانيم در يک منطقه، بازار بزرگ و توليدات منسوجات و مبل و... را داشته باشيم و امر تجارت را به شکل مشترک و گردشگري را به صورت منطقه اي داشته باشيم.
وي اظهار داشت: در اين جلسات اصول کار و تصميماتي گرفته است. مطالعات آمايشي در کل کشور انجام گرفته و مطالعات آمايشي استان ها نيز در قالب مطالعات تلفيقي منطقه اي انجام شده است.
وزير کشور خاطرنشان کرد: در اين جلسه بخشي از پروژه ها مطرح شد و مورد تصويب قرار گرفت و قرار شد استان ها به شکل مشترک کار کارشناسي انجام دهند تا گام هاي بلندي در اين حوزه برداريم.
رحماني فضلي عنوان داشت: اگر اين اتفاق بيفتد مي تواند در جهت خودکفايي و استقلال اقتصادي بيشتر و به کارگيري منابع با بهره وري بالا در حوزه مقاومت و استقامت منطقه اي و ملي گام بلندي برداشته شود.
وي اضافه کرد: اين موضوع بين بخشي، ميان استاني و ملي است و اميدوارم با کمک همه دستگاه هاي اجرايي در سطح ملي، منطقه اي و استاني ميان دستگاه ها همکاري صورت گيرد چون کار جديدي است.
وي گفت: در اين مسير با مشکلات و مسائلي مواجه خواهيم شد اما اين موضوع در سطح بين المللي و در کشورهاي توسعه يافته و پيشرفته جديد نيست و در خيلي از جاها کار به شکل منطقه اي انجام مي شود.
وزير کشور تاکيد کرد: مکمل اين کار در آينده اين است که نظام برنامه ريزي، بودجه ريزي، مالياتي، بانکي، پولي و اداري همه در قالب منطقه اي ايفاي نقش کنند و اگر اين نظام ها با توجه به اين مدل برنامه ريزي خود را انطباق دهند يقينا مي توانيم ظرفيت هاي بسيار بالايي را در استان ها فعال کنيم.
سيام**3202**9121
انتهاي پيام /*

نظر شما