شناسهٔ خبر: 33007845 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

گواردیولا: بدون قهرمانی اروپا، دستاوردهای اخیر منچسترسیتی کافی نخواهد بود؛ اگر به پیشرفت تیم باور نداشتم، نمی‌ماندم

پپ خیلی خوب می‌داند که همه قضاوت‌ها پیرامون عملکرد تیم او در لیگ قهرمانان شکل می‌گیرد نه تاریخ سازی در لیگ برتر!

صاحب‌خبر -

طرفداری - پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی اذعان می‌کند تیمش علی رغم سلطه حیرت انگیزی که بر جام‌های داخلی انگلیس داشته، صرفا طبق عملکردش در لیگ قهرمانان اروپا مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.

پپ در سیتی هم به موفقیت‌هایش ادامه داده و از جهاتی حتی عملکرد بهتری نسبت به دورانش در بارسلونا و بایرن مونیخ نیز داشته است. سیتی با پپ به قدرت بلامنازع لیگ برتر تبدیل شده و با شکستن رکوردهای تاریخی قهرمان می‌شود. حتی لیورپول رویایی کلوپ هم نتوانست مانع از قهرمانی مجدد پپ در لیگ برتر شود. سیتی امسال هر چهار جام داخلی انگلیس را فتح کرد تا بر سلطه‌اش بر فوتبال بریتانیا مهر تایید دیگری بزند. با این حال پپ می‌داند هنوز هم این دستاوردها کافی نیست!

به گزارش دیلی میل، پپ می‌گوید:

قبلا هم گفتم که می‌دانم دست آخر، ما را بر این اساس که قهرمان اروپا شده‌ایم یا نه قضاوت خواهند کرد. می‌دانم مادامی که این کار را نکنیم، دستاوردهای فعلی کافی نخواهد بود. چنین مسئله‌ای - که تیمم باید قهرمان اروپا شود - همیشه همراه من بوده است. خودم این را می‌دانم. وقتی به بارسلونا آمدم، خوش شانس بودیم که دو بار در چهار سال قهرمان شدیم و از آنجا بود که مردم فکر می‌کنند من یک مربی خاص هستم و باید قهرمان اروپا شوم. هنوز هم این باور وجود دارد.

رکورد امتیاز را زدن و سلطه بر جام‌های داخلی برای منچسترسیتی یک دستاورد شگفت انگیز محسوب می‌شود ولی ما در لیگ قهرمانان اروپا به اندازه لیگ‌های داخلی موفق نبوده‌ایم چون دیگر تیم‌ها بسیار باکیفیت هستند؛ فشار و رقابت بسیار بالایی بر این تورنمنت حکم فرما است ولی در هر صورت می‌خواهیم این جام را ببریم. اگر باور نداشتم می‌توانیم از این هم بهتر شویم، فصل بعد اینجا نمی‌ماندم. می‌دانم بهتر از این شدن کار دشواری است چون کار مردم مقایسه کردن است و البته کسی از ما انتظار ندارد دوباره در یک فصل سه یا چهار جام ببریم چون این کاری است که هر تیمی در طول تاریخش فقط یک بار انجامش می‌دهد. باور کنید من در ابتدای هر فصل روی این که تیمم باید امسال یک، دو، سه یا چهار جام ببرد. هرگز این طور فکر نکردم. می‌خواهم تیمم خوب بازی کند و به مراحل پایانی تورنمنت‌های مختلف راه پیدا کند و برای قهرمانی بجنگیم. می‌دانید که برای این کار بازیکنان باید با شما همراه باشند. این خواسته من است. هدف من برای فصل بعد این است. که این روحیه و ذهنیت را حفظ کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما