شناسهٔ خبر: 33007763 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

هادي شعباني، مخترع اولين زانوي مصنوعي براي دوچرخه سواران داراي معلوليت

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا- هادي شعباني ، رکورددار دوچرخه سواري با يک پا و که به دليل آسيب مفصل پروتز خود از مسابقات پاراآسيايي جا مانده بود پس از ماه ها تلاش توانست نخستين زانوي مصنوعي براي دوچرخه سواران داراي معلوليت را اختراع کند.

به گزارش آريا، هادي شعباني هم اکنون به دعوت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در دانشگاه علوم پزشکي ايران به عنوان هسته فناور درحال تکميل و توسعه پروژه مي باشد.
شعباني هنرمندي نام آشنا در رشته هاي نقاشي و عکاسي و مجسمه سازي مي باشد، او مدرس حرفه اي هنر به کودکان داراي معلوليت مي باشد و در سالهاي اخير بيشتر زندگي خود را وقت آموزش و توانبخشي کودکاني کرده است که در مناطق محروم از انواع معلوليت رنج مي برند.

وي اعلام کرده است که با توليد انبوه اين اختراع تصميم دارد تا ظمن کارآفريني براي افراد داراي معلوليت ، اين امکان را براي جامعه هدف فراهم کند که با انجام فعاليت هاي ورزشي و همچنين تربيت نسل بعدي دوچرخه سواران داراي معلوليت براي رقابت هاي پاراالمپيک، نقش موثري در تامين سلامت جسم و روان آنها داشته باشد.

به گفته شعباني ورزش نقش بسيار موثري در بازتواني افراد داراي معلوليت ، کاهش آسيب هاي اجتماعي و بازگشت آنها به جامعه دارد.    

نظر شما