شناسهٔ خبر: 33007723 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس سازمان سینمایی

برای اعلام سرنوشت جشنواره جهانی فیلم فجر باید صبر کرد

حسین انتظامی در حالی اعلام سرنوشت جشنواره جهانی فیلم فجر را به آینده موکول کرد که استقلال آن از بخش ملی را مثبت ارزیابی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نخستین نشست خبری «حسین انتظامی»، رئیس سازمان سینمایی پیش از ظهر امروز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

انتظامی در این نشست درباره انتظار از سازمان سینمایی برای حمایت از فیلمساان در قالب «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» و «انجمن سینمای جوانان» گفت: سیاست عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصلاح ساختار نهادهای تابعه و تغییر آن ها بر اساس اقتضائات امروز است. اصلاح ساختار مرکز گسترش و انجمن سینمای جوان سینمایی پیش از ورود من به سازمان سینمایی آغاز شده بود و طبیعتا ادامه می یابد.

 

تداوم فعالیت مستقل جشنواره فیلم فجر در بخش ملی و بین المللی یا ادغام دوباره آن ها، موضوع دیگری بود که رئیس سازمان سینمایی درباره آن گفت: از آن جا که نمی خواهم در این زمینه شتاب زده عمل کنم باید بگویم ما مشغول ارزیابی  جشنواره های سینمایی هستیم و زمانی که به جمع بندی برسیم نتایج آن را اعلام می کنیم.

 

وی افزود: به طور کلی شیوه ما این است که ابتدا پیش نویس برنامه را منتشر می کنیم. سپس بازخورد کارشناسان را می گیریم و پس از آن آیین نامه لازم الجرا را منتشر و ابلاغ می کنیم. پیش از این قرار بود آیین نامه جشنواره های سازمان سینمایی تا پایان سال گذشته منتشر شود که امکان پذیر نشد و من هم عذرخواهی کردم.

 

انتظامی تاکید کرد: شخصا برگزاری مستقل جشنواره جهانی فجر را -از آن جهت که به گسترش بازار فیلم های ایرانی در خارج و ارائه تصویر سالم از ایران در سطح جهانی کمک می کند- مثبت ارزیابی می کنم اما برای تعیین سرنوشت جشنواره ها باید تا جمع بندی نهایی صبر کرد.

 

دستیار ویژه «سیدعباس صالحی» در بخش دیگری از سخنان خود به تمرکز فعالیت های بین المللی سازمان سینمایی در بنیاد فارابی پرداخت و گفت: در سال ۹۶ و ۹۷ برنامه جامع سازمان سینمایی تدوین شد. وقتی برای یک نهاد برنامه راهبردی نوشته می شود باید همه فعالیت های آن سازمان زیر چتر برنامه و در جهت آن قرار گیرد. براساس این برنامه انحصار فعالیت بین المللی در سازمان سینمایی از میان می رود و علاوه بر فارابی، سایر نهادهای زیرمجوعه نیز می توانند متناسب با رویکرد خود، فعالیت جهانی داشته باشند.

نظر شما