شناسهٔ خبر: 33007247 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

64 هزار زائر پاکستاني محرم و صفر وارد سيستان و بلوچستان شدند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - زاهدان- ايرنا- رئيس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي سيستان و بلوچستان گفت: 64 هزار و 100 زائر پاکستاني سال گذشته همزمان با ماه هاي محرم و صفر براي عزيمت به عتبات عاليات وارد اين استان شده اند.

به گزارش ايرنا عليرضا کيخا روز دوشنبه در نشست کميته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعين حسيني(ع) سيستان و بلوچستان اظهار داشت: 31 هزار و 788 نفر از اين زائران با 722 دستگاه اتوبوس پاکستاني و 32 هزار و 312 زائر نيز با 735 دستگاه اتوبوس هاي ايراني به عراق جابجا شدند.
وي ادامه داد: همچنين 103 زائر افغانستاني بعد از وارد شدن از مرز رسمي ميلک در شمال استان با چهار دستگاه اتوبوس ايراني راهي کربلاي معلي شدند.
کيخا جابجايي چهار هزار و 42 زائر ايراني بوسيله 98 دستگاه اتوبوس را از ديگر اقدامات اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي سيستان و بلوچستان در ايام محرم و صفر سال گذشته عنوان کرد.
رئيس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي سيستان و بلوچستان گفت: امسال نيز پيش بيني مي شود سفرهاي اربعين زائران خارجي از 20 مهرماه آغاز و تا سوم آبان ادامه داشته باشد.
وي از افزايش ورود زائر خارجي در مرزهاي رسمي سيستان و بلوچستان خبر داد و افزود: تمام تمهيدات لازم براي جلوگيري از بروز مشکلات احتمالي در حوزه حمل و نقل از چند ماه قبل از انجام اين سفرها به استان انديشيده مي شود.
وي افزود: با توجه به برنامه ريزي هاي انجام شده اين اداره کل با تمام امکانات آماده ميزباني از زائران خارجي اباعبدالله الحسين(ع) در مرزهاي رسمي اين استان است.
کيخا بر لزوم آموزش و کنترل تجهيزات ايمني رانندگان پاکستاني در مرز ميرجاوه توسط پليس راه، تامين سوخت ناوگان مسافربري اين کشور و استقرار نماينده دستگاههاي اجرايي در مرز ميرجاوه تاکيد کرد.
وي با اشاره به امکان جابجايي زائران خارجي از طريق شبکه ريلي گفت: درصورت حمل زائران خارجي اباعبدالله الحسين(ع) بوسيله ناوگان حمل و نقل ريلي جنوب شرق کمک قابل توجه اي به جابجايي سريع تر مسافران و جلوگيري از مشکلات احتمالي خواهد شد.
معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر سيستان و بلوچستان نيز در اين نشست خواستار تخصيص اعتبار براي ميزباني از زائران پاکستاني عتبات عاليات شد و گفت: با وجود پيگيري هاي انجام شده هنوز بودجه اي به دستگاههاي خدمات رسان به زائران حسيني به اين استان تعلق نگرفته اين درحالي است که تنها هلال احمر استان سالانه حدود 60 ميليون تومان در اين بخش هزينه مي کند.
حسن مصفا افزود: ضروري است با توجه به حجم زياد ورود زائران پاکستاني به سيستان و بلوچستان که هر ساله روند رو به افزايشي را دارد توجه ويژه از سوي مسئولان کشوري در حوزه اعتبارات دستگاههاي خدمات رسان انجام شود.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان تنها راه ارتباطي پاکستان به حوزه آسياي ميانه، اروپا و نيز کشور عراق و کربلاي معلي به عنوان قلب زمين است که پس از پيروزي انقلاب اسلامي راه اين استان به روي زوار پاکستاني براي تشرف به عتبات عاليات باز شده است.
زوار پاکستان در راه رسيدن به سر منزل مقصود و معشوق پا بر خاک اين استان گذاشته و گاه شبي را در زائرسراهاي ميرجاوه و زاهدان سپري مي کنند.
فرهنگ غني و عشق و علاقه مردم ايران زمين بويژه مردمان ديار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهيدان باعث شده تا از اين کاروان ها همچون برادر و ميهماني عزيز استقبال و پذيرايي کنند تا احساس غربت نکنند
7316 **6081
7316
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما